مدیرعامل کارگزاری بانک دی خبر داد:
کد خبر: ۳۲۷۴۸۹
۰۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۶
0
مدیرعامل کارگزاری بانک آینده از تعادل بازار در سال 99 خبر داد.

تعادل بازار سرمایه در سال 99

 

فردین آقابزرگی مدیرعامل کارگزاری بانک دی در گفتگو با خبرنگار پول نیوز ضمن تبریک سال نو گفت: با توجه به تاخیر افتادن بودجه سال 99 نمی توانیم چشم انداز خوبی برای بازار پیش بینی کنیم و بازار سرمایه در این سال جهش قابل توجهی را تجربه نمی کند و تنها به تعادل کافی می رسد.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: باتوجه به تورم و کاهش ارزش پولی و کم بودن روابط مالی ما در سطح بین المللی و کاهش درآمدهای صادراتی چشم انداز مناسبی برای بازار سرمایه نمی توان متصور شد.

آقابزرگی درباره وضعیت اقتصادی کشور گفت: به واسطه مختصاتی که برای اقتصاد در سال 99 پیش رو داریم و پیش بینی 100 هزار میلیارد تومان کسری بودجه و تورم حدود 40 درصد که در لایحه بودجه نیز مشهود است و عدم تناسب حجم نقدینگی در مقابل رشد تولید ناخالص ملی و افزایش تورم و کاهش ارزش پولی نسب به دوره گذشته و احتمال افزایش نرخ ارز در نتیجه لزوم تبدلی منابع نقد به دارایی های مالی از جمله بورس بیشتر می شود.

مدیرعامل کارگزاری بانک دی درخصوص بازار ارز اظهار داشت: سال 99 افزایش قیمت دلار را خواهیم داشت اما؛ این افزایش تاثیری بر روی بازار سرمایه نمی گذارد و تنها ممکن در این بازار جهشی به واسطه سفته بازی ایجاد شود.

وی خاطر نشان کرد: یکی از نقص های موجود در بازار نبود بازارهای موازی و جایگزین برای بازار سرمایه بود و همین موضوع باعث افزایش بیش از حد شاخص ها شده است.

آقابزرگی درباره سهام های ارزنده موجود در بازار بیان داشت: سال 99 تنها شرکت هایی که از منابع داخلی استفاده می کنند و صادرات محور هستند و نرخ فروش محصولات آن ها براساس قیمت های جهانی مانند پتروشیمی ها و کانی ها می توانند به عنوان سهام ارزند بازار شناخته شوند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: