رییس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی در گفت و گو با پول نیوز:
کد خبر: ۳۲۷۵۷۶
۰۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۰
0

محمدرضا نجفی‌منش رییس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی در گفت و گو با پول نیوز درباره وضعیت قطعه سازی در سال ۹۸ عنوان کرد: ما سال خوبی در صنعت قطعه سازی نداشتیم و سال گذشته در هشت ماه نخست سال نسبت به سال‌ قبل از تولید عقب بودیم و دلیل عمده این موضوع مشکل نقدینگی بود زیرا خودروسازان با زیان حدود ۴۳ هزار میلیارد تا شهریورماه مواجه بودند
 
وی ادامه داد: علت ضرر و زیان خودروسازان، قیمت‌گذاری خودرو توسط دولت است. شورای رقابت و سازمان حمایت از مصرف کننده به دلیل اینکه قیمت خودرو را پایین نگه دارند، خودرو با مبالغ پایین قیمت‌گذاری شد و هر کسی که خودرو ثبت نام کرده بود از ۲۰ میلیون تا حتی ۳۰۰ میلیون سود کرد و به این دلیل خودروسازان حدود ۴۳ هزار میلیارد زیان داشتند.
 
رییس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی تصریح کرد: این ضرر و زیان خودروسازان باعث نپرداختن بدهی به قطعه‌سازان شد و قطعه سازان به این دلیل نتوانستند تهیه و تدارک لازم را برای افزایش تولید خودروسازان فراهم کنند تا بتوانند داخلی‌سازی را افزایش دهند.
 
وی بیان کرد: هنوز سیاست غلط دولت و وزارتخانه برای قیمت‌گذاری ادامه دارد که این هم به ضرر خودروسازان و هم به ضرر مصرف‌کننده و به نفع دلالی است.
 
نجفی منش  اضافه کرد: امیدواریم که این تغییر سیاست به زودی انجام شود که هم قیمت خودرو پایین بیاید و هم خودروساز و قطعه‌ساز به کار خود ادامه دهند.
 
به گفته رییس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی هر وقت خودروسازی ما به رونق بیافتد قطعه‌سازی هم به رونق خواهد افتاد مانند تندر و رنو که وقتی که تولیدش به راه افتاد قطعه سازی آن هم صورت گرفت و به صورت واضح می توان گفت قطعه سازی ایران پتانسیل هر گونه همکاری را دارد و در واقع قطعه سازی چیزی را تولید می‌کند که از آن بخواهند و خودروساز است که می‌گوید که به چه چیزی نیاز دارد.
 
نجفی منش درباره مجلس آینده که خردادماه خانه ملت را تحویل خواهد گرفت گفت: ما امیدواریم مجلس جدید فکری به حال صنعت خودروسازی بکند و باید از حالا آموزش های لازم به افرادی که به خصوص در کمیسیون صنایع وارد می شوند داده شود تا با اطلاع و آموزش های لازم تصمیم و قانون گذاری صورت گیرد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: