کد خبر: ۳۲۷۶۱۷
۰۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۹
0
عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با بیان اینکه روشنفکرنماها وابستگی به نفت را نهادینه کردند گفت: جریان روشنفکرنما بسیار پرمدعا و به دنبال وابستگی کشور هستند که باید با آنان برخورد شود.

روشنفکرنماها وابستگی به نفت را در کشور نهادینه کردند

به گزارش پول نیوز سلیمی با اشاره به اینکه روشنفکرنماها با بی صبری با دشمن همراهی کردند و چه خسارت‌های زیادی به کشور وارد کردند، اظهار داشت: جریان روشنفکرنما بسیار پرمدعا و همچنین مانند طبل توخالی هستند، به گونه‌ای که فقط سر و صدای آن‌ها به گوش مردم می‌رسد اما هیچ منفعتی برای کشور ندارند.

وی ادامه داد: اعتقاد این افراد آن است که ما باید از فرق سر تا نوک پا غربی و وابسته به کشورهای اروپایی شویم و کعبه آمال این افراد غرب است.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کرونا نمونه روشنی است که روشنفکرنماها به خوبی مواضع خود را نشان دادند، به طوری که پیش از اینکه کرونا در اروپا فراگیر شود، بلوایی در کشور به پا کردند اما در شرایط فعلی که وضعیت بهداشتی کشورهای غربی بسیار افتضاح است، مهر سکوت به لب گرفته‌اند و درباره ناکارآمدی غربی‌ها حرفی نمی‌زنند.

سلیمی بیان کرد: در برخی از جریان‌های سیاسی این افراد حضور و فعالیت پررنگ‌تری دارند و همچنین در بین اساتید دانشگاه و همچنین دانشجویان برخی از دانشگاه‌ها نیز می‌توان چنین افرادی را از روی مواضعشان یافت.

وی افزود: روشنفکرنماها به بخش‌های مختلف کشور به ویژه اقتصاد، سیاست خارجی و فرهنگ لطمه‌های زیادی زده‌اند چرا که اعتقاد دارند ما باید غربی شویم و نمی‌خواهند کشور مستقل شود.

نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: یکی از این روشنفکرنماها در سال‌های قبل در یکی از وزارتخانه‌های بزرگ فعالیت می‌کرد و به صراحت می‌گفت که کاشت گندم برای کشور صرفه اقتصادی ندارد و همین نگاه باعث شد که ما سالیان سال در زمینه تولید گندم به سایر کشورها وابسته باشیم.

وی با بیان اینکه روشنفکرنماها وابستگی به نفت را در کشور نهادینه کردند، اظهار داشت: استدلال این افراد آن است که کشور منابع نفت بسیار زیادی دارد و از طریق فروش نفت می‌توانیم کشور را اداره کنیم و برای این افراد وابستگی کشور هیچ اهمیتی ندارد.

سلیمی گفت: روشنفکرنماها شرکت‌های بزرگ واردات را مدیریت می‌کنند و همچنین با پول هنگفتی که به دست می‌آورند، رسانه‌های بزرگ را هم خریداری کرده‌اند تا بتوانند افکار خود را گسترش دهند.

وی افزود: باید با روشنفکرنماها برخورد جدی صورت گیرد چرا که این افراد جز حرافی و پرگویی سودی ندارند و در صورتی که سمتی بگیرند، کشور را زمین می‌زنند.

سلیمی با تاکید بر اینکه روشنفکرنماها به راحتی از روی مواضعشان قابل شناسایی هستند، گفت: این افراد در زمینه اقتصادی موضعشان این است که باید به غرب وابسته باشیم و در بخش آموزش هم دنبال روی غرب هستند و بر این باورند که باید سندهای غربی چون ۲۰۳۰ اجرایی شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: