April 2024 16 / سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۲۷۶۹۹
۰۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۶
۱
همتی گفت: وام‌های قرض الحسنه باید سه ماه (اسفند، فروردین و اردیبهشت) به تعویق بیفتند.

بازگشت اقساط کسر شده وام‌ها به حساب مشتریان

 

به گزارش پول نیوز، عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی گفت: مبالغ قابل توجهی ارز برای مقابله با کرونا از سوی بانک مرکزی تخصیص یافته و امکانات درمانی و بهداشتی زیادی وارد کشورمان شده است و برای تأمین کالاهای اساسی کشورمان همچنان تلاش کرده و خواهیم کرد.

او افزود: با تلاش‌های وزارت خارجه و بانک مرکزی، منابع مالی ایران که به ناحق توسط آمریکا مسدود شده بود، آزاد خواهد شد که ما از این منابع برای واردات کالاهای اساسی، دارو و تجهیزات پزشکی استفاده خواهیم کرد.  این منابع که به تدریج آزاد خواهد شد، منجر به تحرک بیشتر در کشور به منظور افزایش رفاه مردم می‌شود. 

همتی گفت:‌ متأسفانه برخی بانک‌ها برداشت اشتباهی از بخشنامه بانک مرکزی در مورد عدم دریافت اقساط وام‌های قرض‌الحسنه داشتند، در حالی که بانک مرکزی اعلام کرد که همه وام‌های قرض‌الحسنه به تعویق افتاده است، اما متأسفانه برخی بانک‌ها از این مصوبه برداشت اشتباه کردند.

رئیس کل بانک مرکزی درباره تعویق پرداخت اقساط وام‌های قرض‌الحسنه گفت: در بخشنامه بانک مرکزی اعلام شده بود که برخی از کسب‌وکار‌ها که مصادیق آن‌ها اعلام شده است، می‌توانند تسهیلات خود را ۳ ماه به تأخیر بیندازند و سایر وام‌های قرض‌الحسنه به تعویق خواهد افتاد. این به معنای آن است که در ماه‌های اسفند، فروردین و اردیبهشت اقساط وام‌های قرض‌الحسنه به بانک‌ها پرداخت نمی‌شود.

او با اشاره به برداشت‌های نامناسبی که از این بخشنامه شده است، گفت: متأسفانه این برداشت اشتباه باعث شد تا از حساب برخی افراد مبالغی کسر شود، بنابراین بخشنامه جدیدی در سیستم صادر کردیم تا تمام وام‌های قرض‌الحسنه در این ۳ ماه دریافت نشود.

همتی تأکید کرد: اگر از حساب فردی برداشت شده باید مبلغ فوق تا پایان هفته بازگشت داده شود؛ بخشنامه کتبی اصلاح شده به بانک‌ها ارسال شده و در این ۳ ماه اقساط وام‌های قرض‌الحسنه نباید کسر شود.

او تصریح کرد:‌ در سال "جهش تولید" قطعاً بانک مرکزی کمک‌های خوبی را برای تولید کشور خواهد داشت، این در حالی است که روز گذشته مصوبات خوبی در جلسه بانک مرکزی داشتیم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: 0
در انتظار بررسی: 0
انتشار یافته: ۱
نظرات بینندگان
محمد
Iran, Islamic Republic of
00:17 - 1399/01/09
هرچه گفتیئ گل گفتید بانکها کم کردن خوبم کم کردن حتما قسطهارو برمیگرئونن
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: