کد خبر: ۳۲۷۷۲۶
۰۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۵
0
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه یکی از ابزارهای تحقق شعار چهش تولید توجه ویژه به پتانسیل شرکت های دانش بنیان است گفت: متاسفانه در بسیاری از موارد قانون های دست و پاگیر زیاد داریم که باید به سرعت مرتفع شود.

 

فرهاد فلاحتی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگارپارلمانی پول نیوز با اشاره به نامگذاری سال 1399 از سوی مقام معظم رهبری به نام جهش تولید، یکی از ابزارها برای تحقق منویات مقام معظم رهبری استفاده از نخبگان و جامعه دانشگاهی است گفت: در جهش تولید مولفه‌های گوناگونی مانند پیوند صنعت و دانشگاه بیش از پیش باید مورد اهتمام قرار گیرد و این موضوع مستلزم این است که در زمینه تولیدات علمی از نگارش مقالات و پایان نامه علمی به درجه بالاتر یعنی کاربرد علم در عرصه صنعت رسیده و علم را به ثروت تبدیل کنیم.

 

وی افزود: البته جمهوری اسلامی ایران در چند سال اخیر گام هایی را در این خصوص برداشته به نحوی که ما شاهد این بودیم که این مهم در قالب شرکت‌های دانش بنیان به خوبی تحقق پیدا کرده است.

 

نماینده مردم قائنات در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه خوشبختانه اقدامات علمی و معقول در راستای حمایت از شرکت های دانش بنیان در کشور انجام گرفته اما نیاز است این موضوع همه گیر شود تا از ظرفیت تمامی نخبگان و ایده پردازان علمی استفاده شود تصریح کرد: قطعا این ظرفیت یکی از اجزای لاینفک جهش تولید است که این فرایند نیز باید شکوفا شود؛ از سوی دیگر ابرازاهای لازم باید در اختیار شرکت های دانش بنیان قرار داده شود  تا ایده های پرهزینه را هم بتوانند به نتایج برسانند.

 

وی با اشاره به اینکه متاسفانه شاهد وجود برخی از قوانین دست و پاگیر بر سر راه تولید محصولات این شرکت ها هستیم خاطر نشان کرد: قوای مقننه و مجریه باید شرایط مناسب برای توسعه این بخش را فراهم کند و در این راستا فضا و امکانات بیشتری باید به شرکت های دانش بنیان تعلق گیرد تا کشور را به سمت جهش تولید در فضای ایجاد شده سوق دهند.

 

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با درخواست این موضوع  از افرادی که در فضای شرکت های دانش بنیان کار می کنند یا دستگاه های متولی باید شرایط کنونی را رصد کرده و موانع و قوانین مزاحم را شناسایی کنند و به مجلس پیشنهاد دهند اذعان کرد: متاسفانه رصد تاثیرگذاری قوانین و وجود خلاءها و موانع قانونی نه تنها در ارتباط با شرکت های دانش بنیان که در مورد هیچ موضوع و مبحث دیگری انجام نمی شود لذا برگشت نظرات پس از تصویب وانین به مجلس به کُندی انجام می شود.

 

فلاحتی در پایان با بیان اینکه مرکز پژوهش‌های مجلس باید شرایط را بررسی و در قالب طرحی پیشنهادات را به مجلس ارایه دهد، ادامه داد: دولت نیز می‌تواند در قالب لایحه موارد لازم را به مجلس جهت قانونگذاری پیشنهاد دهد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: