کد خبر: ۳۲۷۸۹۶
۱۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۲
0
رئیس انستیتو تحقیقات تغذیه و صنایع غذایی کشور: برای پاسخگویی به سؤالات تغذیه‌ای مردم در دوران خانه مانی، اپلیکیشن تاک برای نصب روی موبایل‌ها طراحی شده است.

به گزارش پول نیوز؛ جلال الدین میرزای رزاز با اعلام این مطلب افزود: هموطنان می‌توانند اپلیکیشن (نرم افزار کاربردی) تاک را از سایت www.tacapp.ir دانلود و نصب کنند.

او با بیان این که در این اپلیکیشن ۷۰۰ کارشناس تغذیه به صورت آنلاین پاسخگوی هموطنان هستند افزود: البته در این اپلیکیشن به تعدادی از سوالات عمومی از قبل پاسخ داده شده و مطالب مختلفی نیز در ۸ باکس درج شده که قابل مشاهده است.

رئیس انستیتو تحقیقات تغذیه و صنایع غذایی کشور همچنین در خصوص تغذیه مناسب در ایام خانه مانی هم گفت: تغذیه در ایام خانه مانی باید متنوع و متعادل باشد به این معنی که سبد غذایی که استفاده می‌شود شامل همه مواد و گروه‌های غذایی باشد و هم به میزان مناسب و کافی مصرف شود.

او با اشاره به این که نباید پرخوری کرد و باید میزان دریافت کالری با مصرف کالری همخوان باشد گفت: البته به هیچ وجه نباید در این ایام و شرایط رژیم غیر علمی گرفت، زیرا کم خوری نیز می‌تواند به بافت‌های بدن آسیب بزند و سیستم ایمنی را تضعیف کند.

میرزای رزاز با توصیه به کمتر مصرف کردن گوشت قرمز با توجه به تجربه بیماری مرس و سارس گفت: دمنوش‌ها و اقلام گیاهی مثل زنجبیل و آویشن و پونه و ... اگر در کنار رژیم غذاییِ متنوع و متعادل مصرف شود می‌تواند تا حدودی به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کند.

قیصری روانشناس نیز در ارتباط تلفنی با برنامه نیز با بیان این که زندگی روندی یکنواخت ندارد گفت: اوضاع کنونی نیز گذراست و اگر به این بیندیشیم که این مشکل و بیماری، مشکل و بحرانی جهانی است تحمل آن آسان‌تر است.

 

بیشتر بخوانید:

همه افراد را آلوده به ویروس کرونا تصور کنید مگرخلافش ثابت شود

 

پرخوری در عید، ممنوع

 

او با بیان این که باید برای زندگی در ایام در خانه مانی برنامه ریزی کرد افزود: قطعا بسیاری از ما دنبال چنین فرصتی بوده ایم تا بیشتر کنار هم باشیم و یا مثلا کتاب خاصی را بخوانیم یا مطلبی بنویسیم و یا فیلم و سریالی ببینیم و الان می‌توانیم از این فرصت پیش آمده استفاده کنیم.

قیصری با ابراز تشکر قلبی از همه کارکنان درمانی و بهداشتی کشور گفت: بزرگترین تشکر و قدردانی همه ما از کارکنان درمانی و پرستاران و پزشکان می‌تواند این باشد که باری بر دوش آن‌ها اضافه نکنیم و با در خانه ماندن سپاسگزاری ویژه از آن‌ها کنیم.

 

اپلیکیشن تاک، مشاور تغذیه دوران کرونا

در ادامه برنامه سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ نیز درباره سختگیری‌های بیشتر اجتماعی در ایام سیزده بدر و روز طبیعت هم گفت: تمام پارک‌ها و مناطق تفریحی و جنگلی تعطیل است و پلیس با کمک ماموران شهرداری و پارک‌ها و پلیس پیشگیری اجازه هیچ نوع توقف و تجمع و اطراق را در پارک‌ها نمی‌دهند.

او با اشاره به این که تلاش می‌کنیم در کنار همه عزیزان با سرعت بیشتری بر کرونا غلبه کنیم تا اوضاع سروسامان یابد گفت: از ۸ فروردین که طرح فاصله گذاری اجتماعی ابلاغ شد ما ۸ کارگروه برای اجرای آن تشکیل دادیم که یکی از کارگروه‌ها مسئولیتش همین ممانعت از مراجعه و توقف و تجمع و اطراق در پارک‌ها و بوستان هاست.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: