April 2024 25 / پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۲۸۰۳۹
۱۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۳
0
عضو شورای شهر تهران، تهدید ویروس کرونا را عاملی برای خلق فرصت‌های جدید اقتصادی دانست و گفت: فناوری اطلاعات و ارتباطات فرصت‌های جدیدی را برای رشد اقتصادی فراهم کرده است.

توصیه بر فرصت سازی یک اصل برای رشد اقتصاد/ کرونا حداقل تا یک سال دیگر مهمان ما خواهد بود

به گزارش پول نیوز؛ «زهرا صدراعظم نوری»  درباره نامگذاری سال ۹۹ به نام «جهش تولید» از سوی رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: جهش اقتصادی در ایران متأثر از سه مؤلفه کلیدی و راهبردی؛ «توسعه منابع انسانی»، «توسعه اقتصادی» و «تولید سرمایه اجتماعی» است.

عضو شورای مرکزی مجمع زنان اصلاح‌طلب افزود: توسعه منابع انسانی از طریق آموزش، ایجاد مهارت و انگیزه، اعتقاد به نیروهای جوان و تقویت شایسته سالاری حاصل می‌شود، یعنی اینکه هر کسی در جای خودش قرار بگیرد تا شایسته‌سالاری برقرار شود و همین‌طور توسعه منابع انسانی از طریق جلب مشارکت حاصل می‌شود.

صدراعظم نوری عنوان داشت: به عنوان دومین عامل تأثیرگذار در بحث جهش تولید باید بررسی کرد که چگونه می‌توانیم توسعه اقتصادی را ایجاد کنیم. توسعه اقتصادی از طریق سه ویژگی حاصل خواهد شد. نخست با افزایش تولید ملی، دوم افزایش صادرات که در سایه تعاملات و همکاری‌های بین‌المللی و منطقه‌ای به وجود می‌آید و سوم هم از طریق توسعه اشتغال و تقویت کارآفرینی است.

وی تصریح کرد: در ارتباط با جهش تولید، سومین پارامتر تأثیرگذار بحث تولید سرمایه اجتماعی است که موضوع خیلی مهمی است و باید به آن توجه بسیار کرد.

 

بیشتر بخوانید:

«جهش تولید» با کاغذ بازی و دیوان سالاری محقق نمی شود

 

شرکت های دانش بنیان راس هرم جهش تولید/ قوانین دست و پاگیر زیاد داریم

 

صدراعظم نوری ادامه داد: در حال حاضر که ما با بحران کرونا مواجه هستیم که احتمالاً حداقل تا یک سال دیگر هم مهمان ما خواهد بود. اگر بتوانیم در این شرایط اعتمادآفرینی، همبستگی ملی، شفافیت، تعامل و گفت وگو با مردم را ایجاد کرده، در رفتار و گفتارمان صداقت پیشه کنیم، اعتماد مردم به مسئولان و حاکمیت بیشتر شده و در نتیجه سرمایه اجتماعی جامعه افزایش می‌یابد.

رییس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با بیان اینکه از پس هر تهدیدی فرصت‌های جدیدی خلق می‌شود، گفت:  تولید سرمایه اجتماعی پیش نیاز جهش اقتصادی است. تهدید ویروس کرونا موجب خلق فرصت‌های جدید اقتصادی و جهش در تولید خواهد شد و می‌توان گفت امروز ویروس کووید  ۱۹ برای ما فرصت بی‌نظیری را به ارمغان آورده است.

وی اضافه کرد: اینکه رهبر انقلاب امسال را سال  «جهش تولید» و سال گذشته را  «رونق تولید» و سال قبل‌تر را نیز «حمایت از کالای ایرانی» نامگذاری کرده‌اند همه این‌ها با یکدیگر مرتبط هستند.

صدراعظم نوری بیان کرد: امروز تهدید کرونا فرصتی را فراهم کرده تا به تولید و تأمین نیازهای اساسی کشور اهتمام بیشتری شود چرا که وقتی ارتباطات محدود می‌شود، کسب و کارها نیز متأثر از آن شده و باید با رویکردهای جدیدی به مساله کسب و کار پرداخت.

این فعال اصلاح‌طلب خاطرنشان کرد: فناوری اطلاعات و ارتباطات فرصت‌های جدیدی را با هزینه‌های کم و کارآمدی بالا برای توسعه کسب و کارهای الکترونیکی و جهش برای رشد اقتصادی فراهم کرده است. متأسفانه در حال حاضر سهم ما از تولید محصولات مبتنی بر کسب و کار الکترونیکی بسیار کم است که باید تلاش کنیم سهم جامعه را از این ابزار در تولید این نوع محصولات افزایش دهیم.

وی یادآور شد: البته به‌رغم اینکه سهم ما از تولید محصولات مبتنی بر کسب و کار الکترونیکی کم است اما جوانان تحصیلکرده، خلاق و نوآور زیادی داریم و از طرف دیگر زیرساخت‌های قوی و قابل اتکا داریم؛ لذا این ظرفیت وجود دارد که با وجود زیرساخت‌ها و جوانان متعدد و با انگیزه و با استعداد به سمت روش‌های نوینی که شرایط امروز کشور اقتضا می‌کند حرکت کنیم و باید بتوانیم خودمان را با شرایط جدیدی که داریم وفق دهیم و فضا را برای ایجاد کسب ‌و کارهای نوین و استفاده از روش‌های مختلف فراهم کنیم.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به‌ مناسبت آغاز سال ۱۳۹۹ به ارزیابی میزان پیشرفت شعار  رونق تولید پرداختند و با تأکید بر اینکه باید با کار ۱۰ برابری، تولید به جایی برسد که در زندگی مردم اثر بگذارد، افزودند: مسائل اقتصادی کشور متعدد است از جمله «اصلاحات بانکی، گمرکی و مالیاتی» و «بهبود فضای کسب‌وکار» اما نقش تولید بی‌همتا است و با راه افتادن تولید و استفاده از بازار فروش ۸۰ میلیونی در داخل و ضمناً ارتباط با فروش و بازارهای خارجی، مشکلات اقتصادی قطعاً پایان می‌یابد و تحریم‌ها به نفع کشور تمام خواهد شد.

ایشان با تاکید بر نیاز قطعی کشور به تولید، سال ۹۹ را سال «جهش تولید» نامگذاری کردند و خطاب به دست‌اندرکاران تأکید کردند: جوری عمل کنید که با جهش تولید، تغییری محسوس در زندگی مردم به‌وجود آید.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: