عدم هماهنگی در میان دستگاه‌های اجرایی کشور و بلاتکلیفی مردم
کد خبر: ۳۲۸۱۵۲
۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۳
0
در حالی این روزها اکیدا به مردم هشدار داده میشود از خانه خارج نشوند که شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در اقدامی عجیب به دارندگان کارت سوخت هشدار داده هر چه سریع تر از سهمیه خود استفاده کنند
به گزارش پول نیوز، در روزهای شیوع کرونا در کشور و همزمان با طرح فاصله گذاری اجتماعی نوعی عدم تناسب در میان دستگاه‌های اجرایی کشور به چشم می‌خورد.
 
درباره اینکه طرح فاصله گذاری اجتماعی به نوعی همان قرنطینه محسوب می شود و مسئولان با عوض کردن نام آن خواستند از بار مسئولیت خود کم کنند هیچ شکی نیست اما حالا که این طرح را به صورت همگانی در سطح شهرها اجرایی کردند دیگر چرا با اطلاعیه ها و هشدارها مردم را به تکاپو می اندازند خدا می داند.

از طرفی مدیرعامل شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی در خصوص کاهش شدید مصرف بنزین گفت: میانگین مصرف روزانه بنزین در 15 روز اول فروردین‌ماه سال 99 به 44 میلیون لیتر رسیده است و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته میزان مصرف بنزین 50 میلیون لیتر در روز کاهش یافته است.

همزمان مدیر برنامه‌ریزی  این شرکت نیز به مالکانی که از ابتدای زمان سهمیه بندی از کارت سوخت خود استفاده نکرده‌اند، گفت: کارت‌های سوخت قابلیت ذخیره ۳۶۰ لیتر بنزین را دارند که با این حساب اگر فردی از ابتدای زمان سهمیه‌بندی از سهمیه‌اش استفاده نکرده باشد، سهمیه اردیبهشت‌ماه به آن فرد تعلق نمی‌گیرد.
انتشار این اخبار آن هم در روزهایی که دولت سعی می کنند مردم را به در خانه ماندن تشویق کند، نشان وجود از نوعی ناهماهنگی میان دستگاه های اجرایی کشور به ویژه شرکت ملی پالایش و پخش دارد.

این درحالی است که حسن روحانی، رییس‌جمهور در تماس‌های تلفنی با هفت عضو کابینه و رییس کل بانک مرکزی، دستوراتی درباره موضوعات مختلف و به‌ویژه مبارزه و مدیریت بیماری کرونا و ارزیابی دقیق طرح فاصله‌گذاری اجتماعی صادر کرد. وی همچنین در تماس تلفنی با بیژن زنگنه وزیر نفت نیز در خصوص تامین انرژی و فعالیت موثر در تولیدات پتروشیمی و فضای جهانی نفت و موضوعات پیرامون این موضوع، دستوراتی را صادر کرد.

حال این ناهمسویی با اقدامات دولت و ستاد مبارزه با کرونا از سوی معاونت وزارت نفت پیامی جز ضعف حکمرانی در شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ندارد.
 
از بامداد روز جمعه ۲۴ آبان، بنزین سهمیه‌بندی شد. بر این اساس قیمت بنزین معمولی سهمیه‌ای ( ماهانه ۶۰ لیتر برای خودروهای شخصی) از قرار هر لیتر ۱۵۰۰ تومان، قیمت بنزین معمولی غیرسهمیه‌ای از قرار هر لیتر ۳۰۰۰ تومان و قیمت بنزین سوپر نیز از قرار هر لیتر ۳۵۰۰ تومان تعیین شد.
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: