April 2024 16 / سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۲۸۵۵۹
۲۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۵
0
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد قشم از برنامه ریزی های صورت گرفته برای احیای صنعت گردشگری این منطقه در شرایط پس از بحران بیماری کروناویروس خبر داد.

مرتضی شیخ زاده معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد قشم در گفت و گو با پول نیوز با اشاره به بحران ویروس کرونا و خسارات ناشی از آن به ویژه در صنعت گردشگری، بیان کرد: براساس سیاست های تدوین شده در سازمان منطقه آزاد قشم و باتوجه به آسیب هایی که شیوع این بیماری با خود به همراه داشته، ما درصدد این هستیم که رویدادهای ویژه گردشگری بعد از عبور از بحران کروناویروس را داشته باشیم که این موضوع بعد از ایام ماه مبارک رمضان خواهد بود.

وی عنوان کرد: آنچه که این در این روزها بیشتر پیگیر آن بودیم این بود که به فکر سلامت مردم باشیم و با اولویت سلامت مردم تصمیمات در حوزه گردشگری گرفته شده است که جزیره قشم از این جهت می تواند پیشتاز باشد زیرا بسیاری از تصمیمات با حضور خود جوامع تاسیسات گردشگری گرفته شده است و در واقع این تاسیسات به جز موارد ابلاغیه تعطیلی سایت ها مابقی تصمیمات به صورت خودجوش از سوی خود تاسیات انجام گرفته است.

وی افزود: بعد از عبور موفق از این بحران و عادی شدن وضعیت کشور، در کنار یکدیگر،  عرصه گردشگری جزیره را برای پذیرایی از هم وطنان عزیز به بهترین شکل آماده خواهیم کرد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد قشم اضافه کرد: جلساتی با حضور مدیران سازمان داشتیم که با حضور جامعه هتلداران و اصناف قشم و درگهان و با حضور مدیرعامل سازمان انجام گرفت و ما پیشنهادات حاضرین را از آن ها می گیریم و بر اساس پیشنهاد آنها برنامه‌ریزی‌هایی برای بعد از کرونا خواهیم داشت.

شیخ زاده تاکید کرد: آنچه که مشخص است قشم برای جشنواره تابستانی خود را آماده می کند و اگر این اتفاق بیفتد و کرونا از بین برود و کشور به آرامش برسد پس از ماه مبارک رمضان اتفاقات خوبی در قشم خواهد افتاد برنامه ما یک جشنواره بزرگ است تا کمی از مشکلات مالی که برای صنعت گردشگری پیش آمد کاسته شود.

وی با اشاره به اینکه صنعت گردشگری در کل دنیا دچار مشکل شده تصریح کرد: بر اساس آخرین آماری که در سایت سازمان جهانی گردشگری آمده بین ۲۵ تا ۳۰ درصد از تعداد گردشگران در سال ۲۰۲۰ کاسته خواهد شد که بخش عمده‌ای از آن در همین ابتدای سال ۲۰۲۰ محقق شد و تا به حال هیچ چیزی در صنعت گردشگری انقدر تاثیرگذار نبوده هیچ اتفاقی انقدر تاثیرگذار نبوده و جنبه منفی به گردشگری نگذاشته و قشم نیزخارج از این محدوده نبوده و نیست.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد قشم در پایان گفت: برنامه ما در جشنواره پسا کرونا تقریبا همان برنامه هایی است که برای نوروز در نظر گرفته بودیم و محقق نشد. از مهمترین برنامه های ما 15 شب کنسرت شبانه شاد برای گردشگرانی است که پا به جزیره قشم میگذارند.
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: