کد خبر: ۳۲۸۶۳۳
۲۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۶
0
شرکت نفت وای پی اف آرژانتین تولید خود را در میدان نفتی لوما کامپانا ۵۰ درصد کاهش داده است.

صنعت نفت شیل آرژانتین در حال نابود شدن

 

به گزارش پول نیوز، به نقل از اویل پرایس، پایگاه خبری منطقه واکا مورتا در آرژانتین گزارش داد بحران در صنعت نفت افزایش یافته است. شرکت نفت وای پی اف آرژانتین تولید خود را در میدان نفتی لوما کامپانا 50 درصد کاهش داده است چون تقاضا برای نفت پایین آمده و این شرکت فضای کافی برای ذخیره نفت خود ندارد.این میدان نفتی بزرگترین پروژه نفت شیل واکامورتا است.

آرژانتین هم مانند بسیاری از کشورهای دیگر برای جلوگیری از همه گیری ویروس کرونا شهرهای خود را قرنطینه کرده که باعث فروپاشی تقاضای نفت شده است. شرکت وای پی اف اعلام کرد فروش سوخت آن 70 درصد پایین آمده است.

این شرایط در بسیاری از مناطق دیگر جهان به وجود آمده و باعث کاهش شدید خرده فروشی سوخت، پر شدن ذخایر نفتی، کاهش فعالیت پالایشگاهی و بالاخره بسته شدن چاه های نفتی شده است.

ولی نکته مهم در مورد کاهش تولید در میدان نفتی لوما کامپانا که به طور مشترک توسط شرکت نفت وای پی اف و چورون اداره می شود این است که این میدان نفتی یکی از رقابتی ترین و با اهمیت ترین میادین نفتی واکامورتا است. این میدان نفتی مهمترین میدان نفتی غیر متعارف در آرژانتین و آمریکای جنوبی است.

لوما کامپانا تنها میدان نفتی نیست که از محدودیت‌های اعمال شده آسیب می بیند. شرکت نفت و گاز ویستا هم مجبور شده تولید نفت خود را پایین آورده و حداقل 8 چاه نفتی خود را تعطیل کند.

در این بین، رویال داچ شل، اکسون موبیل و پن امریکن انرژی هم که شعبه ای از بریتیش پترولیوم است تولید خود را پایین آورده اند.

ساختارهای عظیم شیل آمریکا قابلیت‌های زمین‌شناسی فوق‌العاده‌ای دارند ولی مشکلاتی هم دارند که در تگزاس و داکوتای شمالی وجود ندارد. هزینه های آنها بالاتر است، مخصوصاً هزینه‌های زیرساختی مثل خط لوله ها، ایستگاههای کمپرسور، معادن، تجهیزات صادراتی،...


بی ثباتی های اقتصاد کلان هم مسئله کوچکی نیست. تورم بالا، ارز بی‌ثبات، مالیات بر صادرات و دورنمای تیره و تار کوتاه مدت مانع رونق شرکت های نفتی می شود.

آرژانتین سعی می کند رونق پرمین آمریکا را تکرار کند ولی بدون مزیت هایی که در آمریکا وجود دارد- بازارهای سرمایه، زیرساخت های نفتی وسیع، فناوری های حفاری - ممکن نیست.

با همه گیر شدن ویروس کرونا در سراسر جهان و راه یافتن آن به بازارهای نفت، صنعت نفت آرژانتین دولت را برای یارانه قرار دادن بر قیمت‌ها تحت فشار گذاشته و قیمت 50 تا 60 دلار در هر بشکه را پیشنهاد داده است. دولت با قیمت بین 40 تا 50 دلار موافق است ولی هنوز هیچ کدام از آنها را قطعی نکرده است.

کاهش تولید در لوما کامپانا دور جدیدی از بحران برای شرکت وای پی اف آرژانتین و به طور کلی صنعت شیل واکا مورتا است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: