April 2024 16 / سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
روند سودآوری صعودی ماند
کد خبر: ۳۲۸۶۳۴
۲۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۳
0
سال 98 برای «سنیر» با شرایط مطلوبی به پایان رسید و با جهش سودآوری مناسبی راهی مجمع سالانه می شود.

به گزارش واحد تحلیل و ارزیابی پول نیوز (تاپ)، شرکت «سیمان سفید نی ریز» صورت های مالی دوره 12 ماهه منتهی به اسفند سال 98 را با اعلام رشد 52 درصدی سودآوری منتشر کرد.

بر اساس این گزارش، در سال 98 این شرکت سیمانی توانست به ازای هر سهم با سرمایه جدید 100 میلیارد ريالی، 1398 ريال سود شناسایی کند.

میزان سود خالص «سنیر» در سه سال اخیر با شیب مناسبی صعودی بوده است و در سال جاری به سطوح تازه ای از سودآوری رسیده است.

«سنیر» و 1398 ريال سود
 
در این مسیر، افزایش 24 درصدی درآمدهای عملیاتی بیشترین اثر را داشت. هر چند که مقدار فروش در سال 98 به پای سال 97 نرسید اما؛ افزایش نرخ فروش محصولات جبران مافات کرد و به تنهایی مسبب افزایش مبلغ فروش شد.

با توجه به رکود حاکم بر صنعت ساختمان و پروژه های عمرانی و همچنین وجود رثبای جدید در بازار داخلی، «سنیر» درنظر دارد بر اساس اخذ استاندارد BIS و CE جهت ورود به بازارهای صادراتی اقدام کند. از همین رو، درآمدهای عملیاتی سال 99 را با رشد 32 درصدی، 695 میلیارد ريال پیش بینی کرده است.

«سنیر» در سال 98 حدود 13 میلیارد ريال سایر درآمدهای عملیاتی ناشی از سود تسعیر ارز و همچنین 13 میلیارد ريال درآمد سرمایه گذاری ها ناشی از سود سپرده بانکی در حساب های خود درج کرده است.

به این ترتیب، سود انباشته این شرکت به 208 میلیارد ريال رسید و دست شرکت در مجمع سالانه برای تقسیم سود باز است؛ هر چند که هیئت مدیره پیشنهاد تقسیم سود 10 درصدی دارد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: