April 2024 24 / چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۲۸۶۵۶
۲۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۵
0
علیرضا زاهدیان گفت: پروژه یک میلیون‌تنی فولادسازی غدیر نی‌ریز تاکنون پیشرفت ۴۸ درصدی داشته است.

به گزارش پول نیوز، فولاد غدیر نی‌ریز یکی از طرح‌های هفتگانه فولادی است که سال گذشته به دلیل کمبود گندله نتوانست خود را به ظرفیت ۸۰۰ هزار تنی برساند در همین ارتباط گفت‌وگویی با علیرضا زاهدیان، مدیرعامل فولاد غدیر نی‌ریز ترتیب داده‌ایم که در ادامه خواهید خواند:

علیرضا زاهدیان ظرفیت اسمی فولاد غدیر نی‌ریز در سال ۹۸ را ۸۰۰ هزار تن عنوان و گفت: این شرکت در سال گذشته به دلیل کمبود گندله توانست ۶۸۰ هزار تن تولید کند.


پیشرفت ۴۸ درصدی پروژه فولادسازی


وی در ادامه به احداث پروژه یک میلیون تنی فولادسازی توسط فولاد غدیر نی‌ریز اشاره کرد و گفت: این پرو‌ژه که با فاینانس چینی در حال انجام است تاکنون ۴۸ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و با توجه به سفارش‌گذاری‌های خارجی و ورود برخی از قطعات و همچنین پیشرفت در ساخت بخشی از پروژه به دلیل تحریم‌ها و فاینانس خارجی این پروژه نزدیک به یک سال‌ است که متوقف بوده و امیدواریم با پیگیری‌هایی که از سوی ایمیدرو در حال انجام است این پرو‌ژه دوباره به جریان بیفتند.  پیش‌بینی می‌شود با رفع مشکلات تا اوایل ۱۴۰۰ این پروژه به فاز بهره‌برداری برسد.


هدف‌گذاری برای رسیدن به ظرفیت ۸۰۰ هزار تن


زاهدیان در ادامه به مشکل کمبود گندله در واحد احیا اشاره کرد و گفت: سال گذشته این شرکت به دلیل کمبود گندله نتوانست به ظرفیت اسمی برسد اما امسال با هدف‌گذاری‌های صورت گرفته‌ و پیگیری‌های جدی‌تر و بیشتر تلاش‌ داریم تا به ظرفیت ۸۰۰ هزار تن برسیم.

مدیرعامل فولاد غدیر نی‌ریز به برنامه ساخت گندله‌سازی توسط این مجتمع فولادی اشاره کرد و گفت: در صورت آغاز این پروژه که با همکاری و فایناس چینی صورت خواهد گرفت امیدواریم ظرف مدت دو سال و نیم به بهره‌برداری خواهد رسید.


منتظر سیاست‌گذاری از سوی دولت هستیم


وی در ادامه به مشکلات زنجیره فولاد اشاره کرد و گفت: مهم‌ترین مشکل این زنجیره بالانس مواد اولیه است که هم توزیع و تولید متناسب با زنجیره باشد. در بحث صادرات فولادسازی نیز دولت سال پیش آن را آزاد و یک بار تعرفه‌گذاری کرد و منتظریم تا سیاست‌های دولت در سال جدید اجرایی شود.

زاهدیان در پاسخ به این سوال که تحریم‌ها چقدر توانسته‌ است در بحث فولادسازی مشکل ایجاد کند گفت: تحریم‌ها را می‌توان از دو منظر مثبت و منفی بررسی کرد. بخش مثبت آن روی آوردن به داخلی‌سازی برخی از قطعات و جنبه منفی آن نیز می‌توان به گره مالی در تاخیر پروژه‌ها اشاره کرد.

وی در پایان به برنامه فولاد نیریز اشاره کرد و گفت: تولید ۸۰۰ هزار تن آهن اسفنجی و پایان سیویل و نصب پروژه فولادسازی به منظور آماده‌سازی آن در ابتدای ۱۴۰۰ را دنبال خواهیم کرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: