مدیرعامل کارگزاری بانک دی:
کد خبر: ۳۲۸۷۳۰
۲۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۲
0
چند روزی است که بازار سرمایه تغییرات مدیریتی به خود دیده و احتمالا این تغییرات باعث فراموشی روزهای طلایی بورس شود.

به گزارش خبرنگار پول نیوز، هفته گذشته شاپور محمدی درخواست استعفای خود را به مقامات بالا ارسال کرد و بعد از چند روز و طبق پیش بینی ها این استعفا قبول و حسن قالیباف اصل جایگزین این مدیر سابق شد.

 

خداحافظی با روزهای طلایی بورس///تولیدی

 

محمدی در زمان مدیریت خود کارنامه درخشانی به جای گذاشت و می توان گفت رشد بازار سرمایه و افزایش ابزارهای این بازار را مدیون وی هستیم.

در زمان تصدی وی رشد بازار سرمایه مثال زدنی شد. میزان حجم و عمق بازار افزایش یافته و اغلب سهامداران به دنبال تحلیل های تکنیکال رفتند و با مشاوره دوست، آشنا به خرید سهام نپرداختند. به قولی سهم های بنیادی و سودده مورد اقبال قرار گرفت.

انواع صندوق ها، معاملات، اوراق بدهی، ابزارهای نوین مالی و... به بازار اضافه شد که جذابیت بازار را دوچندان کردند. در این مدت میزان کدهای بورسی چندین برابر شد و سهم زنان از بازار سرمایه نیز افزایش یافت.

تا قبل از ریاست محمدی زنان کمتر از 5 درصد از بازار سهم داشتند اما؛ امروز اغلب سهامداران بازار را زنان تشکیل می دهند.

طی این مدت میزان تولید ناخالص ملی که کمتر از 5 درصد بود به بیش از یک سوم و مبلغی بالغ بر 2 میلیارد تومان رسید و درحال حاضر بیش از 40 درصد از نقدینگی کشور در بورس مبادله می شود.

مهم ترین ضعف مدیریت محمدی تصمیمات چهارشنبه ای و آخر وقت بود برای مثال؛ وی در یک الی دو ماهه پایانی ریاست خود هر چهارشنبه قانونی جدید به بازار اضافه می کرد و یا قانون قبلی را مورد بررسی قرار می داد حتی در آخرین روزهای ریاست خود و در یک چهارشنبه دو قانون به بازار اضافه کرد اما؛ این قانون ها توسط مدیر جدید یعنی قالیباف لغو شد.

وی دوران مدیریت روشنی داشت اما؛ هر روشنی تاریکی درون خود دارد که تیم شاپور محمدی این تاریکی را پوشش می دادند.

مهم ترین نکته در استعفای این مدیر اختلافات او با وزیر اقتصاد بود و طبق ادعای برخی از مدیران و کارشناسان این استعفا عادی نبود و تنها از روی اجبار بود. چراکه محمدی اجازه نداد بازار سرمایه فدای نرخ ارز شود.

محمدی با کارنامه درخشان و عملکرد 870 درصدی از بورس رفت و قالیباف جایگزین وی شد.

 

خداحافظی با روزهای طلایی بورس///تولیدی

قالیباف نیز سابقه چندین ساله مدیریت بورس را دارد و بعد از گذشت چندسال حالا با سمتی بالاتر از جایگاه قبلی خود به بازار سرمایه برگشته است. 

اغلب مدیران و کارشناسان بازار سرمایه دوران درخشان بورس را زمان مدیریت محمدی می دانند در این خصوص فردین اقابزرگی مدیرعامل کارگزاری بانک دی در گقتگو با خبرنگار پول نیوز اظهار داشت: روزهای طلایی و درخشان بورس با حضور شاپور محمدی و تیم این مدیر رخ داد و انواع صندوق های جسورانه، ابزارهای مالی، اوراق بدهی و... به بازار اضافه شد.

این کارشناس بازار سرمایه تاکید کرد: در زمان درخشش این مدیر میزان تولید ناخالص ملی بورس افزایش یافت و بازار به سمت تحلیل های تکنیکال رفت.

آقابزرگی تاکید کرد: حضور محمدی باعث شد که 40 درصد از نقدینگی کشور در بورس مبادله شود که در ابتدا به این نوع از رویکردش اعتراض می شد اما؛ بعد از سوددهی و کنترل بازار این انتقادها رنگ باخت.

مدیرعامل کارگزاری بانک دی خاطر نشان کرد: محمدی نقدینگی موجود در بازار را بسیار هوشمندانه متوجه بورس کرد و باعث شد نرخ ارز به بیش ترین خود نرسد.

 

خداحافظی با روزهای طلایی بورس///تولیدی

 

وی تاکید کرد: اگر این کار انجام نمی شد قیمت دلار به بیش از 30 هزارتومان می رسید و درنهایت معیشت مردم در خطر می افتاد.

آقا بزرگی در نهایت گفت: حسن قالیباف نیز سابقه خوبی در بورس دارد و انتظار می رود موجبات رشد این بازار را فراهم کند اما؛ باتوجه به عملکرد و رویکرد هر مدیر ممکن است مسیر بازار سرمایه کمی دستخوش تغییر و تحول باشد و این تغییرات و مدیریت در بلند مدت رخ نشان می دهد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: