کد خبر: ۳۲۸۸۷۲
۲۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۰
۱
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: گرچه این طور عنوان شد که نجومی‌بگیران پول‌ها را به بیت‌المال بازگردانده‌اند،‌ اما معتقدم باید علاوه بر استرداد پول‌‌ها، از تصدی سِمَت‌های مدیریتی از سوی آنها جلوگیری شود.

حجت‌الاسلام سیدناصر موسوی‌لارگانی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی پول‌نیوز ضمن انتقاد از روند برخورد با نجومی‌بگیران در دستگاه‌های دولتی، گفت: متأسفانه علی‌رغم مصوبه قانونی مجلس برای جلوگیری از پرداخت حقوق‌های نجومی به کارکنان دستگاه‌های اجرایی، اما امروز شاهدیم که در برخی دستگاه‌ها همچنان این حقوق‌ها پرداخت می‌شود. 

وی با بیان اینکه تعداد نجومی‌بگیران امروز از 2 هزار نفر به تدریج کاهش یافته و در 3 ماه گذشته، به 1300 تن رسیده است، اظهار داشت: امروز طی برآوردهای جدیدی که صورت گرفته، به دلیل پیگیری‌های صورت گرفته تعداد نجومی‌بگیران در دستگاه‌های دولتی به 900 تن کاهش یافته و این روند کاهشی ادامه خواهد داشت.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: معتقدم باید روند کاهشی نجومی‌بگیران ادامه داشته باشد، روند فعلی مناسب نیست و باید به صفر برسد؛ امروز کشور در شرایطی نیست که بودجه عمومی تحمل پرداخت این حقوق‌ها را داشته باشد.

موسوی‌لارگانی  بیان اینکه بر اساس گزارش دیوان محاسبات تنها شش نفری که پول‌های گرفته شده به عنوان حقوق نجومی را بازنگرداندند به زندان فرستاده شدند در حالی که سایر نجومی بگیران در پست‌های دیگر مدیریتی مشغول هستند، ادامه داد: از آنجایی که با متخلفان برخورد جدی صورت نگرفته، ممکن است مجددا شاهد دریافت حقوق‌های نجومی باشیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: گرچه این طور عنوان شد که نجومی‌بگیران پول‌ها را به بیت‌المال بازگردانده‌اند،‌ اما معتقدم باید علاوه بر استرداد پول‌‌ها، از تصدی سِمَت‌های مدیریتی از سوی آنها جلوگیری شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: 0
در انتظار بررسی: 0
انتشار یافته: ۱
نظرات بینندگان
ناشناس
Germany
20:55 - 1399/01/27
اونا نجومی نمیگیرن. بقیه دارن کم میگیرن. با فرض اینکه 50 میلیون یک مدیر ارشد بگیره، تازه میشه معادل حدودا 3 هزار یورو که حقوق خیلی خاصی تو اروپا نیست. البته موافقم تا حقوق بقیه هم متعادل نشده، مدیران عزیز اروپایی حقوق نگیرن.
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: