کد خبر: ۳۲۸۹۰۴
۲۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۸
0
نوده فرهانی گفت: تعطیلی پاساژ‌ها ادامه دارد، اما مقرر شده برای پاساژ‌ها پروتکل بهداشتی تدوین شود تا امکان فعالیت داشته باشند.

به گزارش پول نیوز، نوده فرهانی رئیس اتاق اصناف تهران از برگزاری نشستی با استانداری تهران و بیان مشکلات اصناف تهران خبر داد و اعلام کرد : تعطیلی پاساژ‌ها فعلا ادامه دارد، اما مقرر شده برای پاساژ‌ها ضوابط و پروتکل بهداشتی خاص تدوین و در هفته آینده ابلاغ شود تا این بخش از اصناف نیز امکان فعالیت داشته باشند.

او افزود: مطابق برنامه ستاد ملی کرونا از شنبه ۳۰ فروردین ماه اصناف کم خطر در استان تهران شروع به فعالیت می‌کنند که فعالیت این واحد‌ها ملاحظات، الزامات و مخاطرات خاص خود را دارد؛ از این رو نشستی در استانداری تهران با حضور تمامی دستگاه‌های ذیربط و نمایندگان وزارت بهداشت و ستاد ملی مبارزه با کرونا برگزار و تمامی مشکلات و دغدغه‌های اصناف تهران را مطرح شد.

وی افزود: واحد‌های صنفی مشکلاتی جهت ثبت نام در سایت وزارت بهداشت برای کسب ثبت نام دارند که مقرر شد هم سرعت این کار افزایش پیدا کند و هم اینکه در صورتی که برخی صنوف نتوانستند در سایت ثبت نام کنند تا قبل از روز شنبه ساز و کار جدیدی را جایگزین کنیم.

فراهانی با اشاره به اعلام تعطیلی پاساژها، تصریح کرد: در این نشست اعلام کردیم تا برای پاساژ‌ها ضوابط و پروتکل بهداشتی خاص تدوین و در هفته آینده ابلاغ شود تا این بخش از اصناف نیز امکان فعالیت داشته باشند.
به گفته رئیس اتاق اصناف تهران با توجه به نبود شرایط و ملزومات اجرای پروتکل‌های بهداشتی برای واحد‌های صنفی درخواست کردیم تا این امکانات از قبیل دستکش، ماسک و ماده ضد عفونی کننده توسط کمیته پشتیبانی با حضور وزارت صمت و بهداشت تهیه و به واحد‌های صنفی اعلام شود تا اصناف بتوانند با مراجعه اقلام مورد نظر را خریداری نمایند.

فراهانی د با اشاره به مشکلات مالیاتی اصناف، اظهار کرد: درخواست‌های مالیاتی اصناف از جمله بخشش مالیاتی یک ساله و تعویق زمان تسلیم اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده تا پایان خرداد را مکررا اعلام کردیم و با توجه به شرایط موجود اصناف درخواست زیادی از دولت ندارند و این حمایت‌ها امری بدیهی است.

رئیس اتاق اصناف تهران پیشتر اعلام کرده بود: بیشتر واحدهای صنفی در پاساژها هستند و باید فکر اساسی در این خصوص شود .  اصناف این بخش حدود ۲ ماه است که درآمدی نداشته اند.

به گفته نوده فرهانی در این شرایط کرونایی ۹۰ درصد اصناف آسیب دیده اند و اگر قرار است مهلت برای پرداخت مالیت و حق بیمه داده شود باید به همه اصناف اختصاص یابد چراکه  همه اصناف از اسفندماه تعطیل هستند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: