April 2024 16 / سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۲۸۹۱۰
۲۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۴
0
معاون راهداری سازمان راهداری گفت: بارندگی و سیل اخیر حدود ۸۰۰ میلیارد تومان به راه‌های کشور آسیب وارد کرده است.

بارندگی‌های اخیر ۸۰۰ میلیاردتومان به کشور خسارت زد

 

به گزارش پول نیوز،‌ رضا اکبری معاون راهداری سازمان راهداری با بیان اینکه از ابتدای فروردین تا ۲۵ فروردین به صورت مرتب شاهد بارش شدید باران و برف و کولاک در بسیاری از مناطق کشور بودیم، افزود: در طول این ایام هر ۱۲ پدیده طبیعی را شاهد بودیم که باعث ایجاد مشکلات بسیاری از جمله رانش کوه و ریزش کوه، برف و تگرگ شد.

اکبری اظهار کرد: در بسیاری از استان‌ها ما شاهد وقوع اتفاقات جوی بودیم که با همکاری راهداران این مسیر‌ها بازگشایی شده است.

معاون راهداری با بیان اینکه تمامی خسارت‌ها در بسیاری از مناطق ارزیابی شده و به وزارت کشور ارائه شده است، گفت: در تمامی استان‌ها خسارت‌ها بررسی شده و به بیش از ۸۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

اکبری به حادثه و ریزش کوه امروز در جاده چالوس هم اشاره کرد و گفت: با توجه به کوهستانی بودن این مسیر و بارندگی‌های شدید وقوع چنین اتفاقاتی معمول بوده است و  این محور ظرف امشب یا فردا صبح به صورت کامل بازگشایی می‌شود.

او افزود: بارندگی‌های شدید باعث فرسایش مصالح ساختمانی و فرسایش سنگ شده است.

معاون راهداری توضیح داد: در طی یک سال گذشته صد‌ها مورد ریزش کوه و رانش زمین را تجربه کرده‌ایم که این اتفاقات در جنوب سیستان‌وبلوچستان، هرمزگان و کرمان در مقایسه با سایر استان‌ها بیشتر بوده است.

او به تخریب محور بجنورد _آشخانه اشاره کرد و گفت: مرمت محور تخریب شده بجنورد-آشخانه که از صبح دیروز به علت رانش زمین، مسدود شده است، پنج میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

معاون راهداری سازمان راهداری تصریح کرد: البته کار مطالعات زمین شناسی و ژئوفیزیک هم انجام می‌شود تا در صورت نیاز، اقدام اساسی مورد لزوم، برای این محور انجام شود و بخشی از اعتبار مورد نظر برای مرمت این محور، از منابع استان و بخشی هم از کمک‌های این سازمان، تامین می‌شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: