April 2024 18 / پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
رییس اداره کل اعتبارات و تأمین مالی بانک مسکن:
کد خبر: ۳۲۹۰۴۹
۲۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۸
0
رییس اداره کل اعتبارات و تأمین مالی بانک مسکن کارنامه پنج استان پیشرو در پرداخت تسهیلات به سیل زدگان طی یکسال ۹۸را ارائه کرد.

پرداخت وام به سیل زدگان ادامه دارد

 

به گزارش گروه بانک و بیمه پول نیوز، رضا صالحی شهرابی رییس اداره کل اعتبارات و تأمین مالی بانک مسکن با تاکید بر آنکه روند پرداخت تسهیلات به سیل زدگان فروردین ماه سال گذشته در ۲۲ استان کشور تا اردیبهشت ماه امسال همچنان ادامه دارد، گفت: طی یکسال گذشته که پروسه پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به سیل زدگان فروردین ماه سال ۹۸، آغاز شد تا ۲۸ اسفندماه سال گذشته از مجموع ۹۵۰ میلیارد تومان اعتبار ابلاغی به شعب استان های خسارت دیده، معادل ۸۵ درصد از اعتبارات در قالب تسهیلات به آسیب دیدگان در این رخداد طبیعی پرداخت شد. در این میان از مجموع ۲۲ استان خسارت دیده که پروسه پرداخت تسهیلات در آنها آغاز شده برخی از استان ها توانستند معادل ۱۰۰ درصد از اعتبار ابلاغی را در قالب تسهیلات به سیل زدگان پرداخت کنند.

وی با بیان اینکه تسهیلات پیش بینی شده از سوی بانک مسکن در سه گروه شامل تسهیلات بازسازی، تعمیر و تأمین امور معیشتی به سیل زدگان پرداخت می شود، اظهار کرد: از میان استان های آسیب دیده پنج استان لرستان، خوزستان، گلستان، همدان و ایلام به ترتیب بیشترین تسهیلات پرداختی به لحاظ تعداد پرونده ها در مجموع سه نوع تسهیلات پرداختی را داشته اند.

وی با اشاره به کارنامه تسهیلات دهی مدیریت شعب بانک مسکن در این استان ها در این بخش، عنوان کرد: استان لرستان با ۹ هزار و ۳۱2 فقره تسهیلات پرداختی در هر سه گروه دارای رتبه نخست در این کارنامه است. از مجموع تسهیلات پرداخت شده طی یکسال ۹۸ به سیل زدگان این استان، ۳ هزار و ۶۸۰ فقره برای تعمیر واحدهای مسکونی روستایی و شهری، ۳ هزار و ۲۷۰ فقره بابت تامین امور معیشتی و لوازم زندگی و نهایتا ۲ هزار و 362 فقره تسهیلات برای بازسازی واحدهای مسکونی در مناطق شهری و روستایی این استان پرداخت شده است.

وی به استان خوزستان به عنوان استان دارای رتبه دوم به لحاظ تعداد تسهیلات پرداختی اشاره کرد و افزود: در این استان مجموعا ۵ هزار و ۶۷۰ فقره تسهیلات به سیل زدگان پرداخت شده و بیشترین تسهیلات پرداختی در این استان به تعداد ۳ هزار و ۵۲۸ فقره برای تعمیر واحدهای مسکونی شهری و روستایی اعطا شده است.

به گفته وی پس از این دو استان، استان گلستان با ۵ هزار و ۳۴۴ فقره تسهیلات پرداخت شده به سیل زدگان رتبه سوم در سال گذشته را در این حوزه کسب کرده است.

رییس اداره کل اعتبارات و تامین مالی بانک مسکن همچنین به میزان تسهیلات پرداختی در دو استان همدان و ایلام اشاره کرد و گفت: تا ۲۸ اسفندماه سال‌گذشته ، در استان همدان مجموعا 3 هزار و 700 فقره و در استان ایلام مجموعا ۲ هزار و 199 فقره تسهیلات به آسیب دیدگان در این واقعه پرداخت شده است.وی در پایان تاکید کرد: مطابق با گزارش عملکرد به دست آمده از مدیریت شعب بانک مسکن در استان های سیل زده، از مجموع اعتبار ابلاغی تا تاریخ ۲۸ اسفندماه سال گذشته، مجموعا ۱۴۴ میلیارد و ۵۸۱ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان اعتبار باقی مانده که با توجه به پرونده های معرفی شده از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و وزارت جهاد کشاورزی، برای پاسخ دهی به مراجعه کنندگان صرف خواهد شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: