338 ريال سود حاصل یک فصل بود:
کد خبر: ۳۲۹۱۸۲
۳۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۰
0
فصل اول سال مالی «شیران» با رشد اندک سودآوری همراه بود که در این مسیر، افزایش شدید هزینه های تولید به مانند یک سرعتگیر عمل کرد.

به گزارش واحد تحلیل و ارزیابی پول نیوز (تاپ)، شرکت «سرمايه گذاری صنايع شيميایی ايران» فصل اول سال مالی منتهی به آذر 99 را به پایان رساند و خبر از تحقق 338 ريال سود به ازای هر سهم داد.
بر اساس این گزارش، «شیران» طی دوره 3 ماهه نخست سال مالی خود، با رشد 16 درصدی، 5 هزار و 867 میلیارد ريال درآمد عملیاتی شناسایی کرد اما؛ از آن جا که بهای تمام شده افزایش 59 درصدی به خود دید، سود ناخالص کاهش 6 درصدی را تجربه کرد.
علت افزایش مبلغ فروش تنها رشد نرخ های فروش است و در فروش مقداری شاهد کاهش 10 هزار تنی هستیم. هیدروکربورهای بدون شاخه با نرخ فوب خلیج فارس و بر اساس نرخ تسعیر ارز شناسایی و محاسبه می شود و نرخ بنزن و LAB نیز بر اساس مصوبات دفتر توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی، به صورت هفتگی مشخص می شود.

«شیران» و سایه سنگین هزینه ها


طرح توسعه دوم مجتمع توليد LAB (اصفهان) جهت افزايش ظرفيت توليد به ۲۲۰۰۰۰ تن LAB در سال در جریان است و انتظار می رود تا پایان سال 99 به بهره برداری برسد.
پیگیری ها در رابطه با طرح توسعه بر اساس تکالیف مجمع عمومی سال گذشته ادامه خواهد داشت و «شیران» جهت عرضه ۱۰ درصد از سهام شرکت فرعی (شرکت بازرگانی و خدمات بندری ایران) همچنان در حال پیگیری است.
مبلغ 36 میلیارد ريال سایر درآمدهای ارزی ناشی از سود تسعیر ارز بوده و یک هزار و 120 میلیارد ريال نیز درآمد سرمایه گذاری ها به بار نشسته که غالب آن مربوط به سود فروش سرمایه گذاری ها است.
در مجموع، 2 هزار و 726 میلیارد ريال سود خالص در 3 ماهه نخست سال مالی 99 به بار نشسته که نسبت به مدت مشابه سال مالی قبل افزایش 16 درصدی را حکایت می کند.

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: