کد خبر: ۳۲۹۲۵۷
۳۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۶
0
بر اساس آیین نامه جدید قانون ساماندهی و حمایت از تولید مسکن، شرط سابقه سکونت نیروهای مسلح در شهر مورد تقاضا، بار دیگر به آیین نامه بازگشت.

مسکن‌سازی وزارت راه برای نیروهای مسلح، مشروط  شد

 

به گزارش پول نیوز، با پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی، آئین نامه اجرایی قانون ساماندهی و حمایت از تولید مسکن مصوب خرداد ۸۷ مجلس شورای اسلامی، اصلاح شده که بر اساس آن، پرسنل نیروهای مسلح نیز مشمول افراد و اشخاص موضوع این قانون مبنی بر احداث مسکن از سوی دولت در صورت داشتن شرط سکونت در شهر مورد تقاضا می‌شوند.

در اصلاحیه جدید این آئین نامه که در تاریخ ۲۴ فروردین امسال به تصویب هیئت دولت رسید، به انتهای تبصره ۲ بند ۲ ماده ۱ آئین نامه مذکور، عبارت «تأیید شرط سابقه سکونت کارکنان و بازنشستگان نیروهای مسلح بر اساس دستورالعمل مصوب ستاد کل نیروهای مسلح خواهد بود» نیز اضافه می‌شود.

گفتنی است بر اساس بند ج ماده ۲ آئین نامه اجرایی قانون ساماندهی و حمایت از تولید مسکن، ۵ سال شرط سکونت در شهر مورد تقاضا برای متقاضیان دریافت مسکن تولیدی وزارت راه و شهرسازی قید شده که بر اساس تبصره ۲ این بند، روحانیون و نیروهای مسلح از شرط سابقه سکونت معاف بودند که در حال حاضر نیروهای مسلح نیز مشروط به دستورالعمل اعلامی از سوی ستاد کل هستند.

متن سابق ماده ۲ آئین نامه اجرایی قانون ساماندهی و حمایت از تولید مسکن

– متقاضیان واجد شرایط: متقاضیانی هستند که حائز شرایط زیر باشند:

الف – فاقدین مسکن طبق تعریف مندرج در بند (۱) این ماده.

ب- متأهل و یا سرپرست خانوار.

ج – دارای حداقل پنج سال سابقه سکونت در شهر مورد تقاضا.

تبصره ۱- افراد زیر می‌توانند بدون شرط تأهل و بدون شرط سرپرست خانوار بودن در زمره متقاضیان واجد شرایط قرار گیرند:

۱- زنان خود سرپرست مشروط به داشتن حداقل سی و پنج (۳۵) سال سن.

۲- نخبگان علمی با معرفی بنیاد ملی نخبگان کشور.

۳- معلولین جسمی، حرکتی با دارا بودن حداقل بیست (۲۰) سال سن و با معرفی سازمان بهزیستی کشور.

تبصره ۲– سابقه سکونت برای مهاجرین از کلان شهرها به سایر شهرهای کشور به یک سال کاهش می‌یابد، برای کارمندان دولت که به استناد حکم دستگاه ذی ربط منتقل می‌شوند (به استثنا استان تهران) این سابقه ملاک عمل نخواهد بود.

شرط سابقه سکونت برای روحانیون با تأیید مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه، نیروهای نظامی و انتظامی با تأیید فرماندهی استان مربوط یا حکم انتقال، الزامی نمی‌باشد.

امضای تفاهم نامه ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی میان وزارت راه و وزارت دفاع

 

خاطرنشان می‌شود ۲ تیر ماه سال گذشته با حضور محمد اسلامی و امیر حاتمی وزرای راه و شهرسازی و دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تفاهم نامه احداث ۱۰۰ هزار واحد مسکونی برای پرسنل نیروهای مسلح در اراضی متعلق به دولت و نیروهای مسلح به امضا رسیده بود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: