کد خبر: ۳۲۹۳۷۸
۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۴
0
معاون سازمان راهداری از خسارت ۱۲۹۰ میلیارد تومانی سیل فروردین به جاده‌های کشور خبر داد و گفت:‌ با وجود وقوع ۱۲ حادثه طبیعی همزمان، هیچ راه اصلی و شریانی برای مدت طولانی مسدود نشد.

خسارت سیل فروردین ۱۲۹۰ میلیارد تومان به جاده‌های کشور

 

به گزارش پول نیوز، رضا اکبری اظهار کرد: در فروردین ماه سالجاری، بارندگی شدید در پنج مرحله در بیش از ۲۰ استان و وقوع سیل در ۱۵ استان موجب بروز خسارت به ۱۲ هزار و ۵۵۳ کیلومتر از راه‌های کشور شد.

وی با بیان این‌که سیل به ۱۵۲۱ دستگاه پل و ابنیه فنی آسیب وارد کرده است،‌ تصریح کرد:‌ بیش از ۱۲۰۰ میلیارد تومان خسارت اولیه به جاده‌های کشور در مناطق سیل زده وارد شده است.

وی با یادآوری انسداد ۱۳۸۷ محور اصلی و فرعی و روستایی در اثر این حوادث  و بازگشایی مجدد آنها با تلاش راهداران، افزود: در مدت یاد شده در راه‌های کوهستانی بیش از ۳۰۰ ریزش کوه داشتیم.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: باوجود وقوع ۱۲ حادثه طبیعی به‌صورت همزمان جاده‌های کشور در برخی استان‌ها درگیر (سیل، بارندگی شدید، آبگرفتگی، سرمای شدید، تگرگ، برف، کولاک، باد شدید، ریزش کوه، رانش زمین، رعد و برق و مه‌گرفتگی)، خوشبختانه هیچ راه اصلی و شریانی برای مدت طولانی مسدود نشد.

اکبری اضافه کرد:‌ تعداد ۱۲ هزار راهدار و حدود ۹۰۰۰ دستگاه ماشین آلات راهداری در تمام طول نوروز در گردنه‌ها و در طول راه‌های کشور مشغول بازگشایی، بازسازی یا در آمادگی کامل قرار داشتند.

وی در ادامه به جزئیات خسارت بارندگی و سیل به تفکیک استان‌ها اشاره کرد و گفت:‌ بر اساس برآورده‌های اولیه بدون احتساب سیل ۲۹ فروردین، میزان خسارت در بوشهر ۱۲۰۰۰۰ میلیون ریال، هرمزگان ۷۳۴۵۰۰ میلیون ریال، خوزستان ۲۲۵۰۲۵۰ میلیون ریال، قزوین ۱۲۰۰۰۰ میلیون ریال، کهگیلویه و بویراحمد ۱۱۱۹۳۰۰ میلیون ریال، یزد ۱۴۸۵۳۵ میلیون ریال، لرستان ۹۰۰۰ میلیون ریال، خراسان شمالی ۱۶۵۶۰۰ میلیون ریال، خراسان رضوی ۲۷۰۰۰۰ میلیون ریال،‌خراسان جنوبی ۲۲۳۹۰۶ میلیون ریال، سمنان ۱۸۶۵۰ میلیون ریال، سیستان و بلوچستان ۱۱۴۴۰۱ میلیون ریال، کرمان ۱۷۹۰۳۵۶ میلیون ریال، کرمان جنوب ۱۶۰۰۰۰۰ میلیون ریال و ایرانشهر ۴۱۴۴۰۶۳ میلیون ریال و در مجموع ۱۲۹۰۹۴۶۱ میلیون ریال (۱۲۹۰ میلیارد تومان) بوده است.

وی تعداد ماشین‌آلات فعال راهداری در سیل فروردین را ۱۹۰۵ دستگاه اعلام کرد و افزود: همچنین تعداد ۲۹۱۲ نفر عوامل راهداری در ایام وقوع سیل به صوذرت شبانه‌روزی فعالیت کردند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: