April 2024 24 / چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۲۹۵۰۲
۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۹
0
شرکت نفت امارات اعلام کرد که عرضه تمامی درجات نفت خود را در ماه مه کاهش خواهد داد.

امارات تا 15 درصد عرضه نفت خام خود را کاهش می دهد

 

به گزاش پول نیوز، به نقل از رویترز، پس از بسته شدن قرارداد تاریخی کاهش تولید توسط سازمان کشورهای تولید کننده نفت و متحدانش به رهبری روسیه با هدف افزایش قیمت نفت در بحبوحه همه گیری ویروس کرونا انجام می گیرد.

شرکت نفت ملی ابوظبی (ادناک) عرضه نفت خام موربان و آپر زاکوم را 15 درصد در ماه مه پایین می آورد و عرضه نفت خام ام لولو و داس را 5 درصد کاهش می دهد.

با خانه نشینی میلیاردها نفر در سراسر دنیا و تعطیلی کسب و کار ها در اثر گسترش ویروس کرونا به این ترتیب تقاضا برای نفت خام کاهش پیدا کرد و باعث عرضه بیش از حد این کالا به بازار شده است. پالایشگاه ها نفت خام کمتری نسبت به وضعیت معمول مصرف می‌کنند بنابراین صد ها میلیون بشکه نفت در سراسر جهان وارد تاسیسات ذخیره سازی می شود.

این شرکت نفتی طی نامه‌ای به خریداران خود نوشت:« با مدیریت دولت امارات و طبق قرارداد جدید کاهش تولید بین اوپک و متحدانش، شرکت ادناک متعهد است تولید نفت خود را کاهش دهد».


شرکت آرامکوی عربستان هم در اقدامی مشابه حدود 4 میلیون بشکه در روز نفت خام برای مشتریان آسیایی خود در نظر گرفته که حدود دو میلیون بشکه کمتر از مقدار کامل طبق قراردادهای آنهاست.

طبق گزارش وزارت نفت عمان، این کشور هم شرکت های تولید نفت خود را موظف کرده 200 هزار بشکه در روز از اول ماه مه تا پایان ژوئن از تولید خود کم کنند و این تصمیم را به اطلاع مشتریانش هم می رساند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: