کد خبر: ۳۲۹۵۳۴
۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۱:۲۴
0
سپاه پاسداران اعلام کرد نخستین ماهواره نظامی ایران ماهواره نور صبح امروز با موفقیت در مدار زمین قرار گرفته است.
به گزارش پول نیوز، ماهواره نور به عنوان نخستین ماهواره نظامی جمهوری اسلامی ایران صبح امروز (چهارشنبه ۳ اردیبهشت ماه) از ماهواره‌بر ۲ مرحله‌ای قاصد از کویر مرکزی ایران توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با موفقیت پرتاب و در مدار ۴۲۵ کیلومتری زمین قرار گرفت.

این اقدام دستاوردی بزرگ و تحولی نوین در عرصه فضایی برای ایران اسلامی خواهد بود.
 
رسانه‌های بین‌المللی پرتاب ماهواره «نور» جمهوری اسلامی ایران از سوی سپاه را بازتاب دادند.

ماهواره نورِ صبح امروز از ماهواره‌بر ۳ مرحله‌ای قاصد از کویر مرکزی ایران از سوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با موفقیت پرتاب و در مدار ۴۲۵ کیلومتری زمین قرار گرفت.
 
شبکه راشاتودی روسیه در پیام توئیتری نوشت: «رسانه‌های دولتی ایران اعلام کردند سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران اولین ماهواره نظامی را در مدارقرار داد.»

خبرگزاری رویترز به نقل از مقامات سپاه نوشت: «سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران امروز چهارشنبه از قرار گرفتن نخستین ماهواره نظامی این کشور در مدار زمین خبر داد».
 
پایگاه اینترنتی نشریه صهیونیستی جروزالم پست در خبری فوری نوشت: «تلویزیون دولتی ایران گزارش داد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران نخستین ماهواره نظامی خود را در مدار زمین قرار داد.»
 
پایگاه اطلاع رسانی الغد عراق هم امروز نوشت: اولین ماهواره نظامی ایران توسط سپاه پاسداران با موفقیت در مدار زمین قرار گرفت. 

این پایگاه اطلاع رسانی با اشاره به اینکه این ماهواره توسط موشک حمل کننده قاصد بر روی مدار زمین قرار گرفته است ، افزود: موشک قاصد از بیابان های مرکز ایران پرتاب شده است . 

الغد اضافه کرد: این دستاوردی بزرگ برای ایران در زمینه موشکی ایران است. 

شبکه تلویزیونی سومریه نیوز عراق نیز با بازتاب این موفقیت بزرگ گزارش داد که با قرار گرفتن این ماهواره نظامی ایران بر روی مدار زمین ، این کشور به موفقیت بزرگی دست یافت که نشان دهنده توانایی این کشور در زمینه موشکی است.  

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: