سودآوری این عایق ساز ۱۶۵ درصد رشد کرد؛
کد خبر: ۳۲۹۹۳۸
۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۸
0
سال ۹۸ برای «کپشیر» با رشد فزاینده سودآوری به پایان رسید و دست سهامداران برای تقسیم سود مناسب در مجمع را باز گذاشت.

به گزارش واحد تحلیل و ارزیابی پول نیوز (تاپ)، شرکت «پشم شیشه ایران» گزارش عملکرد دوره 12 ماهه سال 98 خود را منتشر کرد که بر اساس آن، به ازای هر سهم، 1445 ريال سود محقق کرد و رشد جالب توجه 165 درصدی را به معرض نمایش گذاشت.

بر اساس این گزارش، درآمدهای عملیاتی 56 درصد رشد کرد و به یک هزار و 79 میلیارد ريال رسید. علاوه بر این که نرخ های فروش به کمک شرکت آمدند، «کپشیر» در افزایش مقداری فروش نیز موفق بود. 7285 تن پشم شیشه، به عنوان مهمترین و اصلی ترین محصول شرکت، در سال 97 به صورت میانگین به نرخ 51 میلیون ريال به فروش رسید اما؛ در سال 98 به صورت مقداری 8675 تن پشم شیشه به نرخ 80 میلیون ريال فروخته شد.

این شرکت برآورد کرده در سال 99 کمی بیشتر از سال 98 یعنی به میزان 11830 تن از انواع محصولات را به فروش برساند و درآمد یک هزار و 345 میلیارد ريالی شناسایی کند.

افزایش ظرفیت پشم شیشه از ۹۰۰۰ به ۱۵۰۰۰ تن در سال با توجه به برنامه شرکت در خصوص انتقال کارخانه به منطقه ویژه اقتصادی، از جمله راهکارهای شرکت برای بهبود فرایند تولید و فروش است. برآورد شده این جابجایی در پایان سال 99 به پایان برسد.

نکته قابل توجه در خصوص «کپشیر» این است که به جز 8 میلیارد ريال هزینه مالی که این نیز نسبت به گذشته 24 درصد کاهش یافته، در سایر سرفصل های عملیاتی و غیرعملیاتی هزینه ای متحمل نمی شود. به همین جهت، حاشیه سود 12 درصدی سال 97 در سال 98 به 20 درصد رسید.

همان طور که ملاحظه می کنید، سودآوری شرکت که در سال های 95 و 96 با افت مواجه شده بود، در دو سال اخیر جهش بلندی داشته است.

عایق بندی سنگین «کپشیر» روی سودآوری

لازم به ذکر است که «کپشیر» با سرمایه 150 میلیارد ريالی بیش از 218 میلیارد ريال سود انباشته دارد و به این ترتیب، دست سهامداران در مجمع عمومی عادی سالیانه جهت تقسیم سود بالا باز است.

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: