سهامداران «خراسان» به گوش باشند؛
کد خبر: ۳۲۹۹۴۰
۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۲
0
«پتروشیمی خراسان» در سال ۹۸ سود قابل توجهی شناسایی کرد و در نظر دارد در مجمع سالانه بخش مهمی از آن را بین سهامداران خود تقسیم کند.

به گزارش واحد تحلیل و ارزیابی پول نیوز (تاپ)، شرکت «پتروشیمی خراسان» با رشد 56 درصدی، در سال مالی منتهی به اسفند 98 برای هر سهم 4880 ريال سود محقق کرد.

بر اساس این گزارش، ماحصل فعالیت این پتروشیمی در سال قبل 14 هزار و 124 میلیارد ريال فروش بود که 49 درصد بیشتر از فروش سال 97 است. مقدار فروش محصولات در سال 98 برابر با سال 97 است و تغییری مشاهده نمی شود اما؛ این شرکت بیش از گذشته صادرات داشته است.

صادرات «پتروشیمی خراسان» در سال 97 از نظر مقداری 55 و از نظر مبلغ 61 درصد از کل فروش را شامل می شد اما؛ در سال 98 مقدار صادرات 65 درصد از کل فروش و مبلغ صادرات 71 درصد از کل درآمدها بود. بنابراین، حتی در شرایط تحریمی این شرکت توانسته بر میزان صادرات خود بیافزاید.

به همین جهت، شاهد درج رقمی معادل 337 میلیارد ريال سود تسعیر ارز در صورت های مالی هستیم. در کنار آن، یک هزار و 54 میلیارد ريال درآمد متفرقه شناسایی کرده که 94 درصد آن سود سپرده های بانکی است.

سودآوری «خراسان» در دو سال اخیر جهش بلندی داشته و در سال گذشته به 8 هزار و 734 میلیارد ريال رسید.

«خراسان» پیش بینی کرده در سال 99 با رشد حدد 150 میلیارد ريالی، به درآمد 14 هزار و 268 میلیارد ريالی دست یابد. برای رسیدن به این هدف، پوشش حداکثری بازار اوره افغانستان، نفوذ به بازارهای ترکیه و اروپا در بخش اوره و ملامین، نفوذ به بازار اوره عراق، تامین نیاز صنایع پایین دستی داخلی و تامین حداکثری و به موقع نیاز اوره بخش کشاورزی را در دستور کار خود قرار داده است.

نکته قابل توجه برای سهامداران این پتروشیمی، حجم سنگین سود انباشته است که می تواند بخشی از آن در قالب افزایش سرمایه و بخشی به صورت سود نقدی به سهامداران بازگردد. «خراسان» با سرمایه اسمی یک هزار و 790 میلیارد ريالی، بیش از 9 هزار و 569 میلیارد ريال سود انباشته دارد. به همین جهت، هیئت مدیره شرکت در نظر دارد 80 درصد از سود محقق شده سال 98 را در مجمع سالانه بین سهامداران تقسیم کند.

تقسیم سود سنگین در مجمع این پتروشیمی

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: