April 2024 18 / پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۲۹۹۸۹
۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۰
0
یکی از سختی‌های روزه گرفتن احساس عطش و تشنگی است؛ به‌خصوص وقتی که بیرون از خانه و سرکار باشیم.

با خوردن این نوشیدنی ها در ماه رمضان دیگر تشنه نمی شویدبه گزارش پول نیوز، هرچند ماه رمضان امسال به سختی سال‌های قبل نیست و گرمای هوا اذیت‌کننده نیست اما به هرحال باید از افطار تا سحر را با انواع نوشیدنی‌ها سر کنیم تا هم از شر تشنگی در طول روز خلاص شویم هم به فکر سلامتمان باشیم. «ایرنا زندگی» در ادامه ۵ نوشیدنی را معرفی می‌کند که با خوردن آنها دیگر احساس عطش نخواهید کرد.

۱. شربت خاکشیر و آبلیمو

ابتدا خاکشیر را بشویید و سپس با آبلیموی تازه و کمی شکر مخلوط کنید. شربت آماده است و می‌توانید از افطار تا سحر آن را میل کنید. اگر دوست داشتید می‌توانید تخم شربتی هم به این مخلوط اضافه کنید و اگر علاقه‌ای به لیمو ندارید، کمی عرق بیدمشک یا گلاب به شربت اضافه کنید.

۲. شربت آبلیمو

آبلیمو، شکر و آب؛ با همین ترکیب ساده می‌توانید آب زیادی در بدنتان ذخیره و از عطش زیاد در طول روز پیشگیری کنید.

۳. شربت خیار و سکنجبین

تعدادی خیار را رنده کنید، کمی سکنجبین داخل لیوان بریزید، خیارهای رنده شده را به آن اضافه کنید و سپس آب و لیموترش بریزید. این شربت هم خنک‌تان می‌کند، هم تشنگی را رفع می‌کند و هم از طعم جذابی که دارد لذت می‌برید.

۴. شربت بیدمشک

عرق بیدمشک را با مقداری آب مخلوط کنید و معجزه آن را ببینید؛ بی‌شک تفاوت‌اش را با روزهایی که آن را نخورده بودید خواهید دید.

۵. شربت گلاب

مقداری گلاب را با آب مخلوط کنید و این شربت را بنوشید. برای معالجه اشخاص گرمازده، بهترین راه خوراندن گلاب همراه با مقداری یخ است، به قدری که باعث استفراغ شده و صفرا را خارج کند. نوشیدن گلاب خنک، گرمی درون را از بین می‌برد و بدن را تقویت می‌کند. بوییدن گلاب برای تقویت قلب و رفع بیهوشی و تقویت حواس باطنی مفید است.


منبع: ایرنا

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: