کد خبر: ۳۳۰۰۴۹
۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۵
0
تفاهم نامه گسترش همکاری های فناورانه با هدف توسعه استقلال صنعتی کشور، جلوگیری از خروج ارز و کاهش آلایندگی و مصرف سوخت میان گروه صنعتی ایران خودرو و جهاد دانشگاهی به امضارسید.
به گزارش پول نیوز، این تفاهم نامه با حضور نایب رئیس هیات مدیره و مدیران ارشد ایران خودرو بین فرشاد مقیمی، مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو و حمید رضا طیبی،  رئیس جهاد دانشگاهی امضا شد.

 براساس این گزارش ، بومی سازی فناوری و تولیدکاتالیست خودرو ، توسعه سیستم کنترل موتورخودرو ، توسعه پلتفرم الکترونیک خودرو برای خودرو های  فعلی و آتی این خودرو ساز ازجمله هیبریدی و برقی ، توسعه فناوری خودرو های متصل و .... از مهمترین محور های همکاری های دو جانبه است .

فرشاد مقیمی مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو در مراسم امضا این تفاهم نامه گفت: امضای این تفاهم نامه سر فصل جدیدهمکاری بین ایران خودرو و دانشگاه است که با کمک هم بتوانیم درجهت توسعه استقلال صنعتی کشور گام های تازه ای برداریم.
 
وی خاطر نشان کرد : بومی سازی کاتالیست خودرو و تامین آلیاژ ها و فلزات گران بها در تولید کاتالیست، یکی از نیاز های اساسی صنعت خودرو کشور است که این امر از مهمترین اولویت های همکاری فی مابین است.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با اشاره به نهضت داخلی سازی قطعات با تکنولوژی پیشرفته اشاره کرد و اظهارداشت: سبک سازی خودرو با استفاده از آلیاژ های خاص درجهت کاهش مصرف سوخت و آلایندگی ها با همکاری جهاد دانشگاهی در دستور کار قرار دارد.

وی توسعه پلتفرم الکترونیک خودرو را از دیگر اولویت های همکاری میان این خودرو ساز و جهاد دانشگاهی دانست و خاطر نشان ساخت: دراین حوزه نیاز به فناورهای جدید با همکاری جهاد دانشگاهی داریم تا بتوانیم وابستگی صنعت خودروی کشور را دراین حوزه کاهش دهیم.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو اظهارداشت: 15درصد بهای تمام شده خودروها مربوط به برق و الکترونیک است که این میزان تا سال 2040 به 40 درصدخواهد رسید.

وی تاکیدکرد: درحوزه طراحی و تولید خودرو های برقی و هیبریدی گام های خوبی برداشته ایم اما برای توسعه آن نیازمند دانش فناورانه جهاد دانشگاهی هستیم.

مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو پیشنهاد کرد: برای اجرایی کردن موارد همکاری های ایران خودرو و جهاد دانشگاهی کارگروه تخصصی تشکیل شود.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: