April 2024 23 / سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
آیا زمین نابود می شود؟
کد خبر: ۳۳۰۰۷۸
۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۵
0
عتیقی گفت: سیارک ۱۹۹۸ قرار بود امروز به زمین نزدیک شود اما این سیارک با زمین برخورد نمی‌کند.
به گزارش پول نیوز، طبق برآوردهای سازمان ناسا شهاب سنگی که قطر آن به حدود ۴ کیلومتر می‌رسد با سرعت بیش از ۳۱ هزار کیلومتر در ساعت به زمین نزدیک می‌شود. این شهاب سنگ اگر به کشش جو زمین نیفتد در عرض ساعاتی از کنار زمین می گذرد اما در هفته های اخیر شایعات بسیاری درباره نابودی زمین بر اثر برخورد با این شهاب سنگ غول پیکر در شبکه های اجتماعی مطرح شده بود!
 
مسعود عتیقی، رئیس انجمن نجوم آماتوری ایران در گفت وگوی زنده شبکه خبر درباره برخورد سیاره ای به زمین طی امروز چهارشنبه، ۱۰ اردیبهشت گفت: سیارک ۱۹۹۸ قرار بود امروز به زمین نزدیک شود اما این سیارک با زمین برخورد نمی کند.

او افزود: این سیارک و سیارک های مشابه جزو اجرام نزدیک به زمین طبقه بندی می شوند بنابراین این سیارک کمترین فاصله را با زمین خواهد داشت.

عتیقی گفت: این سیارک در ساعت ۱۴:۲۶ دقیقه به وقت ایران کمترین فاصله را با زمین دارد. مردم از طریق رایانه های خود می توانند عبور این سیارک را ببیند.

او بیان کرد: طی ماه ها و روز های قبل تصویر برداری های راداری از این اجرام صورت گرفته است. این سیارک امروز به کمترین فاصله از زمین می رسد و در چیزی حدود ۱۶ برابر فاصله ماه تا زمین با زمین فاصله خواهد داشت.

رئیس انجمن نجوم آماتوری ایران بیان کرد: مردم می تواند با مراجعه به سایت انجمن آماتوری نجوم ایران به نشانی www.IAAS.ir این پدیده را مشاهده کنند.

او تصریح کرد: ۵۹ سال دیگر در روز دوشنبه ، ۲۸ فروردین، ۱۴۵۸خورشیدی سیارک (OR۲، ۱۹۹۸) با فاصله نزدیکتر به زمین عبور خواهد کرد.

رئیس انجمن نجوم آماتوری ایران بیان کرد: ابعاد این سیارک ۱ و ۸ دهم در ۴ و یک دهم کیلومتر است که هر ۴ ساعت یکبار به طور خودش می چرخد. جای هیچ نگارنی نیست و این سیارک بی خطر عبور خواهد کرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: