کد خبر: ۳۳۰۱۲۰
۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۰
0
تحقیق و تفحص از ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز که از آبان سال 95 در مجلس مطرح شده، اکنون 42 ماه در مجلس هنوز به نتیجه نرسیده و گزارش آن در صحن مجلس قرائت نشده است که برخی از اعضای این تحقیق و تفحص معتقدند دست های پشت پرده و لابیهایی مانع قرائت این گزارش در مجلس شده است.
به گزارش پول نیوز، تحقیق و تفحص از ستاد مبارزه با قاچاق کالا از آبان سال ۹۵ در مجلس کلید خورد. تحقیق و تفحصی که اکنون ۴۲ ماه به طول انجامید و هنوز گزارش آن در صحن مجلس قرائت نشد.

در تابستان سال گذشته هیئت تحقیق و تفحص از روند مبارزه با قاچاق کالا و بررسی سیاست‌های دولت در مقابله با قاچاق و دلایل ناکارآمدی آن در دولت‌های مختلف، گزارش نهایی خود را به کمیسیون اقتصادی مجلس تحویل داد.

در این گزارش به برخی تخلفات قانونی و انجام ندادن وظایف قانونی دستگاهها اشاره شده است.

بعنوان مثال احمد انارکی محمدی رئیس این هیئت تحقیق و تفحص در مصاحبه ای به تکالیف انجام نشده از سوی دستگاه‌های مختلف اشاره و تاکید کرد که در گزارش هیئت مذکور به دستگاه‌هایی که تکالیف خود را انجام نداده‌اند اشاره شده است.

بنا به گفته وی دستگاه‌‌های مختلف مرتبط با مبارزه با قاچاق کالا ارز حدود ۲۳۰ تکلیف برعهده دارند که خیلی از این تکالیف بر زمین مانده است.

حجت الاسلام والمسلمین حسنعلی نوروزی عضو این تحقیق و تفحص در همین زمینه گفت: در جریان این تحقیق و تفحص به تخلفاتی رسیدیم که در گزارش قید شده است.

وی افزود: گزارش تحقیق و تفحص تحویل هیئت رئیسه مجلس شده و باید در صحن مجلس قرائت شود اما چند ماهی است که در هیئت رئیسه معطل مانده است.
نماینده رباط کریم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کمتر از یک ماه به عمر مجلس دهم باقی مانده، اظهار امیدواری کرد تا این گزارش در صحن مجلس قرائت شود.

الیاس حضرتی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی که این گزارش در کمیسیون متبوعش به تصویب رسیده، اوائل آذر سال گذشته وعده داد که گزارش مذکور در همان آذر ماه در صحن مجلس قرائت شود.
اما کریمی دیگر عضو هیئت تحقیق و تفحص از ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: گزارش هیئت تحقیق و تفحص تهیه و چاپ شده است؛ ولی متأسفانه دست‌های پنهانی تمایل به انتشار این گزارش ندارند.

دوره مجلس دهم ششم خرداد امسال به پایان می رسد و گزارش تحقیق و تفحص از روند مبارزه با قاچاق کالا و بررسی سیاست‌های دولت در مقابله با قاچاق و دلایل ناکارآمدی آن در دولت‌های مختلف اگر تا آن زمان در صحن مجلس قرائت نشود، کاغذ پاره ای بیش نخواهد بود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: