April 2024 24 / چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۳۰۲۱۲
۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۰
0
سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی گفت: در روند تحقیق و تفحص از ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز به این نتیجه رسیدیم که برخی از دستگاه‌ها به تکالیف قانونی خود عمل نکرده‌اند.

حجت‌الاسلام حسن نوروزی سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی پول‌نیوز با انتقاد از عملکرد هیئت‌رئیسه مجلس در قرائت نکردن گزارش تحقیق و تفحص از قاچاق کالا و ارز، گفت: مدت‌هاست گزارش نهایی تحقیق و تفحص از قاچاق کالا و ارز تهیه و تدوین شده اما؛ متأسفانه معلوم نیست که چرا این گزارش در صحن مجلس قرائت نمی‌شود.

وی با بیان اینکه انتظار داریم تحقیق و تفحصی که در زمینه قاچاق کالا و ارز انجام شده و گزارش آن را به هیئت رئیسه مجلس ارائه داده‌ایم، در صحن قوه مقننه قرائت شود، افزود: ما از سال 97 تاکنون تکالیفی را به‌عهده برخی دستگاه‌ها قرار داده و مهلت، اخطار و تذکر دادیم تا این تکالیف انجام شود، اما در  انجام برخی از این تکالیف کم‌کاری‌هایی در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز صورت گرفته که در این تحقیق و تفحص خواستار پاسخ‌ به سؤالات‌مان هستیم.

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس تصریح کرد: در روند تحقیق و تفحص از ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز به این نتیجه رسیدیم که برخی از دستگاه‌ها به تکالیف قانونی خود عمل نکرده‌اند.

بيشتر بخوانيد:

 

 

حجت‌الاسلام نوروزی ادامه داد: در روند این تحقیق و تفحص مشخص شد برخی از کالاها از طریق مرزهای رسمی کشور با تخلفاتی که انجام می‌شود، وارد کشور شده و برخی از آنها نیز از طریق قاچاق وارد کشور مي شوند.

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در پایان با بیان اینکه آمارها نشان می‌دهد که پس از افزایش قیمت ارز، واردات کالای قاچاق به کشور نیز کاهش یافته است، خاطرنشان کرد: پس از این مسئله، شاهد قاچاق معکوس هستیم و این یعنی اینکه برخی از کالاهای اساسی به‌صورت قاچاق از کشور خارج می‌شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: