کد خبر: ۳۳۰۲۴۳
۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۸
0
واکسهال از اولین ون تمام‌برقی با قابلیت یدک‌کشی برای تحویل کالا با نام Vivaro-e رونمایی کرد که پایان سال جاری میلادی در کنار مدل دیزلی به بازار عرضه می‌شود.

 

به گزارش پول نیوز، واکسهال (Vauxhall) از تنها ون سبک تجاری (LCV) تمام الکتریکی بریتانیا که می‌تواند تریلر یدک بکشد، رونمایی کرد؛ این ون برقی تا پایان سال جاری میلادی به بازار عرضه خواهد شد. Vivaro-e یک ون برقی مخصوص تحویل بار ساخته شده در کارخانه است که توانایی حمل بارهای تا حداکثر ۱،۲۲۶ کیلوگرم را تا مسافت ۳۳۰ کیلومتر دارد.

نسخه الکتریکی ون واکسهال در کنار Vivaro دیزلی، دارای دو مدل با طول و نوع بدنه متفاوت خواهد بود. این دو مدل شامل ون پنل (خودروی سواری تبدیل‌یافته به ون یا سدان تحویل بار) و ون دوکابین می‌شود و ون مسافربری هم برای آینده نزدیک برنامه‌ریزی شده است. ون پنل دارای بیشینه ظرفیت حمل بار ۱/۲۵ تن و وزن ناخالص خودرو در حدود ۳،۱۰۰ کیلوگرم است. ون برقی Vivaro-e از نظر ارتفاع هم‌اندازه‌ی مدل استاندارد Vivaro است که به آن اجازه می‌دهد وارد بیشتر پارکینگ‌ها و دسترسی‌های زیرزمینی شود. هر دوی درِ بارگیری قسمت سرنشین جلو و درِ غلتکی عقب اجازه دسترسی آسان به فضای داخل کابین Vivaro-e را می‌دهد.

 

ون برقی

دو گزینه باتری خودروی الکتریکی برای واکسهال Vivaro-e ارائه خواهد شد. اولین گزینه، باتری لیتیوم یون با ظرفیت ۷۵ کیلووات ساعت است که حداکثر شعاع حرکتی ۳۳۰ کیلومتر را در اختیار مالک قرار می‌دهد؛ همچنین پکیج کوچکتر ۵۰ کیلووات ساعت نیز درنظر گرفته شده و برای آن دسته از مشاغلی مناسب است که نیاز به طی مسافت کمتری دارند. پکیج‌های باتری هر کدام ۱۸ و ۲۷ ماژوله هستند و توسط کولر داخل کابین / سیستم تهویه مطبوع خودرو سرد می‌شوند. آن‌ها در زیر محل بارگیری ون جای می‌گیرند و جایگزین مخزن سوخت و سیستم محرکه می‌شوند؛ بنابراین فضای داخلی ون نسبت به مدل دیزلی کاهش نمی‌یابد.

سیستم پیشران الکتریکی از موتور برقی با قدرت ۱۳۶ اسب‌بخار بهره می‌برد که گشتاور ۲۶۰ نیوتن‌متر گشتاور را برای ون تأمین خواهد کرد. این موتور هم قدرت حمل بار ون و هم حداکثر سرعت ۱۳۰ کیلومتربرساعت (با محدودیت الکترونیکی) را فراهم می‌کند. واکسهال ادعا می‌کند که Vivaro-e به دلیل مرکز ثقل پایین‌تر، پایدارتر است و همچنین می‌تواند تریلرهایی را تا حداکثر ظرفیت ۱،۰۰۰ کیلوگرم یدک بکشد.

با وجود ایستگاه شارژ ۱۰۰ کیلووات DC، باتری ۵۰ کیلووات ساعت می‌تواند در مدت زمان ۳۰ دقیقه به ۸۰ درصد ظرفیت شارژ برسد، درحالی‌که پکیج ۷۵ کیلووات ساعت در ۴۵ دقیقه این کار را انجام می‌دهد. این ون برقی از شارژر داخلی ۷/۴ کیلووات نیز بهره می‌برد که به‌عنوان آپشن می‌تواند به واحد سه‌فاز ۱۱ کیلوواتی ارتقا یابد.

آشنایی با تنها ون برقی سبک در بریتانیا



واکسهال همچنین چند قابلیت و فناوری پشتیبانی از راننده را به خودروی الکتریکی Vivaro-e اضافه کرده است. این قابلیت‌ها شامل کارکردهای کنترل از راه دور الکترونیکی VauxhallConnect است که امکان دسترسی به حالت فعلی شارژ باتری و برنامه‌نویسی AC و زمان شارژ از طریق تلفن هوشمند را فراهم می‌آورد. همچنین امکان اشتراک‌گذاری اطلاعات وضعیت وسیله نقلیه و دسترسی به اطلاعات ترافیکی را به‌صورت لحظه‌ای فراهم می‌کند تا بهترین مسیر را به راننده ارائه دهد. تجهیزات ایمنی پیشرفته شامل دستیار حفظ خط حرکت، هشدار خواب‌آلودگی راننده، کنترل کروز تطبیقی​​، هشدار برخورد به جلو و ترمز اضطراری خودکار و تشخیص علائم راهنمایی و رانندگی برای هشدار دادن به راننده نسبت به محدودیت‌های سرعت است. حسگرهای پارکینگ و پایش نقطه کور دید راننده نیز از جمله سایر امکانات این ون برقی به شمار می‌روند.

واکسهال قصد دارد پذیرش سفارش را برای ون Vivaro-e در ژوئن سال ۲۰۲۰ آغاز کند و تحویل محصولات از اواخر سال جاری آغاز خواهد شد. Vivaro-e اولین عضو از چند ون تحویل تجاری برقی به شمار می‌رود که واکسهال برای عرضه‌ی آن‌ها به بازار برنامه‌ریزی کرده است؛ محصول بعدی واکسهال، ون Combo-e خواهد بود که در سال ۲۰۲۱ به بازار می‌آید. واکسهال قصد دارد نسخه‌های برقی از تمام خودروهای سواری و مدل‌های LCV خود را تا سال ۲۰۲۴ عرضه کند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: