April 2024 23 / سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
برگشت از صادرات پشت مرزهای بسته؛
کد خبر: ۳۳۰۳۰۵
۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۶
0
بحران کروناویروس بسیاری از صنایع را با مشکل فروش مواجه کرد و «آبسال» نیز از این گزند در امان نماند.

 

به گزارش واحد تحلیل و ارزیابی پول نیوز (تاپ)، شرکت «آبسال» در فروردین ماه سال جاری با وجود بحران های ناشی از شیوع کروناویروس توانست اندکی کمتر از 9 میلیارد ريال درآمد فروش کسب کند؛ این در حالی است که در فروردین ماه سال قبل درآمد 130 میلیارد ريالی شناسایی کرده بود.

بر اساس این گزارش، در اولین ماه از سال 99 «آبسال» حدود 18 میلیارد ريال فروش انجام داد اما؛ 9 میلیارد ريال نیز برگشت فروش به ثبت رساند که در نوع خود بی سابقه است. کولرهای صادراتی به علت بسته شدن مرز پاکستان به خاطر شیوع کروناویروس به شرکت برگشت و اظهارنامه ها باطل شدند.

نکته دیگر این است که در فروردین سال 99 نرخ فروش کولر آبی 21 میلیون ريال تعیین شد؛ در حالی که در مدت مشابه سال قبل با نرخ 17 میلیون ريال به فروش رسیده بود. از طرف دیگر، نرخ ماشین ظرفشویی نسبت به گذشته تغییر چندانی نکرده و در سال 99 به نرخ 32 میلیون  ريال به فروش رسید.

بنابراین، می توان گفت که بحران کرونا اثر قابل توجهی بر فروش شرکت های تولیدکننده لوازم خانگی گذاشته و از سوی دیگر، دیگر ارز دولتی 4200 تومانی به لوازم خانگی اختصاص نمی یابد؛ همین موضوع سبب افزایش نرخ این محصولات در بازار داخل خواهد شد.

شایان ذکر است که «لابسا» در سال 98 به طور کلی بیش از 2 هزار و 634 میلیارد ريال درآمد عملیاتی کسب کرد که در مقایسه با سال 97 نشان از رشد 52 درصدی دارد.

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: