April 2024 25 / پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
افزایش سرمایه 200 درصدی اجرایی می شود
کد خبر: ۳۳۰۴۶۱
۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۱
0
در حالی که چندی پیش مرحله اول افزایش سرمایه «کویر» تصویب شده بود، اکنون هیئت مدیره قصد دارد مرحله دوم را نیز به جریان بیاندازد.

 

به گزارش واحد تحلیل و ارزیابی پول نیوز (تاپ)، هیئت مدیره شرکت «توليدي فولاد سپيد فراب کوير» خیلی زود تصمیم به انجام مرحله دوم افزایش سرمایه خود گرفت.

بر اساس این گزارش، در دهمین روز فروردین ماه سال جاری در مجمع فوق العاده این شرکت افزایش سرمایه از مبلغ 2 هزار و 400 میلیارد ريال به 10 هزار و 800 میلیارد ريال به تصویب سهامداران رسید و در مرحله اول، مبلغ سرمایه از محل سود انباشته به 3 هزار و 600 میلیارد ريال رسید.

حال هیئت مدیره «کویر» تصمیم گرفته مرحله دوم را به سرعت عملیاتی کند و از محل آورده نقدی و مطالبات حال شده سهامداران، مبلغ سرمایه را به 10 هزار و 800 میلیارد ريال برساند.

هدف از افزایش سرمایه 200 درصدی، تامين مالي طرح توسعه ذوب و ريخته گري عنوان شده است.

لازم به ذکر است که طرح توسعه ذوب و ریخته گری با هدف توسعه خط تولید شمش و بیلت جهت بی نیاز شدن حداکثری از تأمین کنندگان مواد اولیه، راه اندازی شده است.

مبلغ کل خرید خط ذوب و تولید شمش بیلت بالغ بر 110 میلیون یورو است که بر اساس ظرفیت 800 هزار تن پیش بینی شده است. برای این خط تولید از طرف بانک مرکزی ارز نیمایی در اختیار شرکت قرار گرفته که نرخ هر یورو حدود 13 هزار تومان برآورد می شود.

«کویر» پیش بینی کرده با انجام افزایش سرمایه و تأمین نقدینگی لازم جهت راه اندازی این طرح، سود خالص در سال 1401 به 11 هزار و 884 میلیارد ريال برسد؛ در غیر این صورت، سود خالص 9 هزار و 458 میلیارد ريالی متصور شده است.

نکته جالب توجه این است که اثرات ورود سرمایه های جدید و اجرای طرح تا سال 1400 تغییری در سودآوری شرکت ایجاد نمی کند.

عجله «کویر» برای افزایش سرمایه

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: