April 2024 23 / سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۳۰۷۴۳
۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۰:۴۵
0
حکومت اقلیم کردستان عراق ، مجوز ازسرگیری ترانزیت از این منطقه را صادر کرد.

از سرگیری ترانزیت از اقلیم کردستان عراق

به گزارش پول نیوز، سید روح اله لطیفی، سخنگوی گمرک ایران اظهار داشت: با پیگیری های صورت گرفته توسط کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در اربیل ، حکومت اقلیم کردستان عراق موافقت خود را برای از سرگیری ترانزیت محموله های اتومبیل، لوازم و مصالح ساختمانی، آهن و لوله صنعتی با شرایطی خاص اعلام کرده است.

وی افزود : این تصمیم طی نامه 4916مورخ 5/5/2020 به امضای سامال عبدالرحمن عزیز، مدیرکل گمرک اقلیم کردستان عراق به گمرکات این منطقه اعلام شده است.

لطیفی در خصوص شرایط ترانزیت از اقلیم کردستان عراق گفت: پرداخت ضمانت به مقدار25 درصد از کل قیمت کالای ترانزیت شده، دارا بودن مدرک مبدا، تعیین مدت زمان لازم بر روی قبض گمرکی و نامه نماینده برای عبور کالای ترانزیت شده (حداکثر 48ساعت) خواهد بود.

سخنگوی گمرک در ادامه افزود: نظارت بر ترانزیت بر عهده وزارت کشور، امنیت و گمرک اقلیم تعیین شده است و مبلغ تضامین هم بعد از خروج از مرزهای اقلیم کردستان عراق و بازگرداندن قبض نمایندگی بازگردانده می شود.

وی در پایان گفت: این دستور از چهارشنبه 17 اردیبهشت، قابلیت اجرا پیدا کرده است.

گفتنی است کشور عراق عضو کنوانسیون تیر نیست و با تصویب پارلمان این کشور مراحل ابتدایی عضویت را طی می کند و تا عضویت کامل این کشور در کنوانسیون مذکور فاصله ای بیش از یکسال را شاهد خواهیم بود.

منبع:فارس

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: