کد خبر: ۳۳۰۸۸۰
۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۰
0
طبق گزارش اداره ملی آمار چین، شاخص قیمت تولید کننده ۳.۱ درصد در ماه آوریل کاهش یافته است در حالی که پیش بینی می‌شد ۲.۵ درصد پایین بیاید.

قیمت تولیدات در جین روند نزولی دارد

به گزارش پول نیوزبه نقل از بلومبرگ، کاهش قیمت تولیدات کارخانه ای در چین در ماه آوریل تشدید شده و رشد قیمت مصرف کننده بسیار آهسته بود است. این شرایط نشان دهنده ادامه ضعف در دومین اقتصاد بزرگ دنیاست.

طبق گزارش اداره ملی آمار چین، شاخص قیمت تولید کننده 3.1 درصد در ماه آوریل کاهش یافته است در حالی که پیش بینی می‌شد 2.5 درصد پایین بیاید. شاخص قیمت مصرف کننده 3.3 درصد در ماه آوریل نسبت به سال قبل افزایش داشته است.

کاهش تورم قیمت مصرف کننده و تولیدکننده نشان دهنده ضعف تقاضا در داخل و خارج از خانه است و دلیل بیشتری به سیاست گذاران برای افزایش محرک های اقتصادی می دهد. اقتصاد چین با بدترین رکود طی دهه‌های اخیر مواجه است. فشار بر قیمت مصرف کننده با از بین رفتن تاثیرات شیوع تب خوکی کاهش می‌یابد ولی دورنمای قیمت تولیدات کارخانه‌ای به خاطر سقوط تقاضای جهانی در بحبوحه همه گیری ویروس کرونا تیره و تار است.

بانک مرکزی چین قول داده سیاستهای قدرتمندتری برای مقابله با این چالش های بی سابقه اقتصادی ناشی از همه گیری ویروس کرونا در پیش بگیرد. بانک مرکزی چین اعلام کرد یک سیاست مالی محتاطانه انعطاف پذیرتر و مناسب تر است و سطح نقدینگی را در یک حد قابل قبولی حفظ می کند.

قیمت گوشت خوک که عامل اصلی در سبد شاخص قیمت مصرف کننده چین است، 96.9 درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته ولی کمتر از افزایش 116.4 درصدی ماه مارس است. قیمت مواد غذایی هم نسبت به ماه گذشته پایین آمده ولی 14.8 درصد نسبت به سال قبل افزایش دارد.

کاهش قیمت تولیدات کارخانه ای باعث نگرانی بیشتر سیاست‌گذاران می شود. پایین آمدن قیمت این محصولات تحت فشار سقوط قیمت نفت، سوددهی شرکت ها را پایین آورده و جلوی گسترش کسب و کار آنها را گرفته است. تقاضای ضعیف خارجی هم دورنمای فعالیت صادرکنندگان را تیره و تار کرده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: