کد خبر: ۳۳۰۸۹۱
۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۲:۱۰
0
نروژ قصد دارد در سال جاری میلادی رقم بی سابقه ۴۲۰ میلیارد کرون (۴۱ میلیارد دلار) از درآمد نفتی خود را برای مقابله با رکود اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا هزینه کند.

نروژ 41 میلیارد دلار از درآمد نفتی را برای بحران کرونا اختصاص می‌دهد

به گزارش پول نیوزبه نقل از بلومبرگ، نروژ قصد دارد در سال جاری میلادی رقم بی سابقه 420 میلیارد کرون (41 میلیارد دلار) از درآمد نفتی خود را برای مقابله با رکود اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا هزینه کند.

نروژ که ثروتمندترین اقتصاد منطقه نوردیک و بزرگترین تولید کننده نفت و گاز اروپای غربی محسوب می شود، از دو بحران ناشی از پاندمی ویروس کرونا آسیب دیده است: یکی تعطیلی فعالیت کسب و کارها و دیگری سقوط قیمت نفت خام در بازار جهانی.

بنا بر این گزارش، دولت نروژ پیش بینی کرده است که تولید ناخالص داخلی این کشور در سال جاری میلادی به میزان 4 درصد کاهش خواهد یافت.

دولت در بیانیه ای که حاوی آمار و ارقام اصلی بودجه اصلاح شده این کشور است، تاکید کرد که همچنان این رکود اقتصادی می تواند عمیق تر شود زیرا تردید در این باره بسیار زیاد است. اصلاحیه بودجه نروژ قرار است امروز (سه شنبه) به مجلس این کشور برای تصویب ارائه شود.

نروژ از ده ها سال تولید نفت، یک تریلیون دلار در صندوق ذخیره خود جمع آوری کرده است. این مبلغ به اصطلاح کسری بودجه که با استفاده از این صندوق در سال جاری جبران می شود 4.2 درصد از ارزش این صندوق خواهد بود که بیش از 3 درصد پیش بینی شده در قانون این کشور محسوب می شود.

بنا بر این گزارش، وقتی هزینه های دولت از درآمد نفتی این کشور فراتر می رود، دولت از این صندوق برداشت می کند.

منبع:تسنیم

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: