April 2024 16 / سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۳۰۹۵۲
۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۸
0
شرکت خودروسازی ولووی سوئد اعلام کرد که به خاطر شیوع کرونا از برنامه خود برای تقسیم سود سالانه سهام برای سال 2019 صرف‌نظر کرده است.

لغو تقسیم سود ولووی سوئدبا شیوع کرونا

به گزارش پول نیوز به نقل از رویترز، شرکت خودروسازی ولووی سوئد، اعلام کرد که برنامه خود برای تقسیم سود سالانه سهام برای سال مالی 2019 به خاطر تبعات شیوع کرونا را لغو کرده است.

 

در واقع ولوو با این اقدام به جمع بسیاری از شرکت‌ها که به خاطر شیوع کرونا پرداخت سود سالانه به سهامداران را لغو کرده است، پیوسته است.

 

این شرکت خودروسازی اعلام کرد که اوضاع مالی ولوو خوب است اما شرایط بازار بین‌المللی نگران کننده و غیرمطمئن است.

 

در بیانیه ولوو آمده است بر اساس یک اقدام پیشگیرانه لغو پرداخت سود سالانه به سهامداران اقدام مناسبی است.

این شرکت در بیانیه خود می‌گوید: هیأت مدیره ولوو تصمیم گرفتند تا پیشنهاد پرداخت 5.5 کرون سوئیس، به ازای هر سهم را کنار گذاشته و برای سال 2019 تقسیم سود نداشته باشد.

 

با اینکه در سوئد شاهد اعمال قرنطینه نبوده‌ایم اما شرکت‌های این کشور به خصوص آنهایی که وابسته به صادرات هستند به شدت آسیب دیده‌اند.

 

ماه گذشته میلادی شرکت ولوو نسبت به کاهش سفارش خودروهای سنگین و افت تقاضا برای این خودروها در بازار جهانی‌، هشدار داده بود.

 

دولت سوئد یک بسته کمک اقتصادی به شرکت‌ها برای مقابله با تبعات شیوع کرونا، در نظر گرفته و تخفیف این بسته کمکی را منوط به عدم تقسیم سود سهام شرکت‌ها برای سال 2019 کرده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: