April 2024 24 / چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۳۱۱۵۴
۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۸
0
آیا پیش آمده که نیاز به خرید يک کالاي ضروري داشته‌ايد، اما در آن برهه مبلغ مورد نياز را در اختيار نداشته‌ايد؟ احتمالاً در آن شرايط فکر كرده‌ايد چه خوب بود اگر مي‌توانستيد از درآمد آينده خود مبلغ مورد نياز خريد آن كالا را بپردازيد. اما نه دسته‌چك معتبري داشته‌ايد و نه بانكي بوده كه به شما تسهيلاتي بدهد تا بتوانيد براي خريد آن كالا اقدام كنيد. «كالاكارت» بانك مهر ايران براي حل كردن همين مشكل آمده است.

با استفاده از کالاکارت بانک مهر ایران خرید کنید

به گزارش گروه بانک و بیمه پول نیوز، خرید کالاهای مصرفي بادوام مانند لوازم خانگي اغلب به مبلغي نيازمند است که بيشتر از حقوق ماهانه اقشار متوسط و کم‌درآمد جامعه است. در نتيجه اين افراد براي خريد چنين كالاهايي نياز است كه يا درآمد گذشته خود را جمع كرده (پس‌انداز) يا درآمد آينده خود را صرف خريد اين كالاها كنند (دريافت تسهيلات يا خريد به‌شكل پرداخت اقساطي)، اما هر دو روش مشكلات خاص خود را دارند.

 

پس‌اندازهایی که آب می‌روند


پس‌انداز کردن درآمد در اقتصاد ما که سال‌هاست با بیماری تورم دست به گریبان است، کار دشواری است. از دست رفتن ارزش پول نسبت به کالا در طول زمان معناي ديگر تورم است. تنها به نرخ‌هاي اعلام شده از دو نهاد آماري رسمي كشور يعني مركز آمار و بانك مركزي توجه كنيد. اين دو نهاد تورم سال ۱۳۹۸ را به‌ترتيب بيش از ۳۴ و بيش از ۴۱ درصد اعلام كرده‌اند. البته مي‌دانيد كه اين اعداد مربوط به متوسط وزني يك سبد مشخص از كالاها و خدمات بوده و ممكن است كالايي كه مد نظر شماست مشمول تورمي بيش از اين شود. به‌علاوه اگر در توليد آن كالا از مواد اوليه يا قطعات وارداتي استفاده شود، ممكن است با نوسانات نرخ ارز، قيمت آن كالا نيز به‌طرز محسوسي تغيير كند.

 

کسی به درآمدهای آتی شما اعتماد ندارد


روش دیگر خرید کالا به‌پشتوانه درآمدهای آتی است. به اين صورت که شما کالاي مورد نياز خود را همين امروز دريافت کرده و تعهد مي‌كنيد كه مبلغ آن را به‌تدريج و در آينده پرداخت كنيد. بر اين اساس دو راهكار پيش روي شما وجود دارد؛ تسهيلات بانكي و فروش اقساطي. براي تسهيلات بانكي به‌طور كلي اين دو مسئله براي شما دغدغه خواهد شد؛ نرخ سود و نحوه تضمين بازپرداخت تسهيلات. نرخ سود تسهيلات بانكي عموماً ۱۸ درصد است و هر چند كه از نرخ تورم پايين‌تر است، اما دريافت تسهيلات با همين نرخ نيز براي بسياري مقدور نيست. مسئله ديگر نحوه ضمانت است. بانك‌ها براي اعطاي تسهيلات به مشتريان خود عمدتاً سند ملكي يا فيش حقوقي و چك از سوي كارمند رسمي را به‌عنوان ضمانت طلب مي‌كنند. اين در حالي است كه ارائه چنين ضمانت‌هايي براي همه تسهيلات‌گيرندگان مقدور نيست. يعني فرد خود مستأجر است و نمي‌خواهد يا نمي‌تواند براي اين موضوع سراغ اقوام و آشنايان خود برود. يا اينكه اساساً در بين آشنايانش كسي نيست كه كارمند رسمي دولت باشد.
در رابطه با فروش اقساطی نیز هر دو مورد بالا صدق می‌کند. این بار اگر از راسته‌هاي معروفي که لوازم خانگي مي‌فروشند و اصطلاحاً بورس آن کالا هستند عبور کرديد، كافي است نگاهي به مغازه‌هاي مختلف بيندازيد. خيلي‌هايشان چنين برچسب‌هايي را بر شيشه فروشگاه خود زده‌اند: «فروش اقساطي كالا با چك كارمندي و سود ۱۸ درصد». حال كسي كه توان پرداخت سود ۱۸ درصد و ارائه چك از سوي كارمند رسمي را ندارد، با اين روش نيز نمي‌تواند كالاي مورد نياز خود را خريداري كند.

 

کالاکارت مهر ایران و حل مشکل خرید کالا


بانک مهر ایران با عنایت به همین مشکلات، خدمتی را ارائه کرده که مي‌تواند نگراني اقشار متوسط و كم‌درآمد جامعه را براي خريد كالاهاي مصرفي بادوام مرتفع كند. شما با دريافت كالاكارت اين بانك، از چند مزيت به‌طور همزمان بهره‌مند مي‌شويد. ابتدا اينكه به‌محض دريافت كالاكارت قادر به خريد كالاي مد نظر خود از فروشگاه‌ها و پذيرنده‌هاي طرف قرارداد بانك مهر ايران خواهيد بود كه تعداد اين فروشنده‌ها نيز هر روز بيشتر مي‌شود. ديگر اينكه بهاي كالاي خريداري شده را به‌صورت اقساطي و به بانك پرداخت خواهيد كرد، ولي ديگر از سودهاي ۱۸ درصدي خبري نيست. تنها كارمزدي چهار درصدي بابت ارائه اين خدمت دريافت مي‌شود.


مبلغی که در قالب این تسهیلات قرض‌الحسنه اعطا می‌شود، ۲۰ ميليون تومان است که تقريباً براي خريد تمام کالاهاي مصرفي بادوام به غير از مسکن و خودرو پاسخگوست. يعني تمام لوازم خانگي متعارف موجود در بازار همچنان قيمت‌هايي پايين‌تر از مبلغ اين تسهيلات دارند.


هرچند هم‌اکنون نیز تنها لوزام خانگی نیست که در قالب کالاکارت بانك مهر ایران قابل تهيه است و مي‌توان با استفاده از اين كارت خدمات مختلفي مانند دندانپزشكي را هم دريافت كرد، اما بانك مهر ايران در صدد است تا پذيرندگان اين طرح را همچنان گسترش دهد.


منتظر نمانید، همین الآن صفحه پذیرندگان طرح کالاکارت را در وب‌سایت بانک مهر ايران چک كنيد و ببيند چه فروشگاه‌هايي در شهر شما، كالا يا خدمت مورد انتظارتان را ارائه كرده و با بانك مهر ايران طرف قرارداد هستند. براي افتتاح حساب هم لطفاً به نزديك‌ترين شعبه محل سكونت خود مراجعه نكنيد! براي افتتاح حساب تنها كافي است موبايل‌بانك مهر ايران را دانلود كرده يا از طريق وب‌سايت بانك نسبت به افتتاح حساب اقدام كنيد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: