364 درصد افزایش سرمایه قیمت رشد هزینه ها؛
کد خبر: ۳۳۱۲۰۱
۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۱
0
در حالی «آینده» اقدام به تجدید ارزیابی دارایی های استهلاک پذیر کرده که دوره های متمادی است که در ناحیه زیان فعالیت می کند و این اقدام موجب افزایش بیش از پیش هزینه ها خواهد شد.

به گزارش واحد تحلیل و ارزیابی پول نیوز (تاپ)، شرکت «بازرگاني صنعتي آينده سازان بهشت پارس» یکی دیگر از شرکت هایی است که تصمیم به تجدید ارزیابی دارایی های خود گرفته است.

بر اساس این گزارش، سرمایه 417.8 میلیارد ريالی کنونی قرار است از محل تجدید ارزیابی دارایی ها به یک هزار و 940 میلیارد ريال افزایش یابد.

هدف اصلی «آینده» از این افزایش سرمایه مذکور، اصلاح ساختار مالی و کارآمدسازی دارایی ها عنوان شده است.

لازم به ذکر است که این افزایش سرمایه 364 درصدی از محل تجدید ارزیابی دارایی ها، از طبقه زمین، ساختمان و تأسیسات انجام می گیرد. بنابراین، از آن جایی که دارایی های استهلاک پذیر سهم بالایی در افزایش سرمایه مذکور دارند، هزینه استهلاک سالانه شرکت رشد قابل توجهی خواهد داشت.

برآوردها نشان می دهد با انجام افزایش سرمایه، هزینه استهلاک سالانه به رقم 65 میلیارد ريال نزدیک خواهد شد؛ این در حالی است که پیش از این 29 میلیارد ريال هزینه استهلاک شناسایی می کرد.

«آینده» تجدیدی شد

بنابراین، این افزایش سرمایه موجب رشد هزینه های شرکت می شود و کار شرکت را برای شناسایی سود سخت‌تر می کند. این نکته را باید مدنظر داشت که «آینده» سال ها است که در زیان دست و پا می زند و طبق آخرین صورت مالی منتشر شده، زیان انباشته 110 میلیارد ريالی دارد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: