April 2024 25 / پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۳۱۳۸۵
۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۴
0
دفتر بودجه کنگره آمریکا اعلام کرد بهبودی کامل از فروپاشی اقتصادی بوجود آمده در اثر همه گیری ویروس کرونا، تا پایان سال آینده میلادی ممکن نخواهد بود.

اقتصاد آمریکا تا پایان 2021 نمی‌تواند خسارات ناشی از کرونا را جبران کند

 

به گزارش  پول نیوز به نقل از رویترز، دفتر بودجه کنگره آمریکا اعلام کرد اقتصاد کشور باید به سرعت در سه ماهه سوم سال جاری میلادی از بحرانی که به خاطر شیوع ویروس کرونا به وجود آمده بیرون بیاید ولی بهبودی کامل از این فروپاشی اقتصادی تا پس از سال آینده میلادی ممکن نخواهد بود.

 

دفتر بودجه کنگره آمریکا در جدیدترین پیش بینی اقتصادی خود اعلام کرد اقتصاد این کشور در سه ماهه دوم سال جاری میلادی با نرخ سالانه 37.7 کوچک میشود ولی در سه ماهه سوم با سرعت 21.5 درصد توسعه خواهد یافت.

 

این دفتر پیش بینی کرد تولید ناخالص داخلی آمریکا تا پایان 2021 به سطح آغاز سال 2020 باز نمیگردد.

 

در شرایطی که اکثر بخش های کشور به خاطر مهار گسترش ویروس کرونا تعطیل شده، اقتصاد بیشترین آسیب را از زمان رکود بزرگ دهه 1930 دیده است.

 

20.5 میلیون نفر در ماه آوریل شغل خود را از دست دادند و نرخ بیکاری تا 14.7 درصد افزایش یافته که یک رکورد پس از جنگ جهانی دوم است. نرخ بیکاری در ماه مارس 4.4 درصد بود.

 

دفتر بودجه کنگره آمریکا اعلام کرد انتظار دارد نرخ بیکاری در سه ماهه سوم به اوج برسد و برابر با 15.8 درصد باشد.

 

طبق پیش‌بینی این دفتر،بعد از این اوج، نرخ بیکاری کاهش می‌یابد ولی روند این بهبودی طولانی مدت خواهد بود.

 

« ادامه سیاست فاصله گذاری اجتماعی فعالیت اقتصادی و شرایط بازار کار را برای مدتی محدود نگه می دارد».

 

طبق پیش بینی دفتر بودجه، حتی تا پایان سال 2021 نرخ بیکاری در سطح 8.6 درصد باقی می ماند و اشتغال کمتر از آن چیزی خواهد بود که در آغاز سال جاری میلادی وجود داشت.

 

اقتصاد آمریکا در سه ماهه اول سال جاری میلادی 4.8 درصد کوچک شد. انتظار میرود تولید آمریکا 40 درصد در سه ماهه دوم کاهش یابد که شدیدترین کاهش از زمان رکود بزرگ دهه 1930 است.

منبع:تسنیم

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: