وی در ادامه با اشاره به برنامه تولید یک میلیون و 200 هزار دستگاه خودرو در سال 99 می گوید: برای تامین این میزان تولید باید سالیانه 20 میلیارد دلار واردات خودرو به کشور صورت گیرد در حالی که امروز به دلیل تولید خودرو در کشور، کل واردات صنعت خودرو 2 میلیارد دلار است در واقع 10 درصد از نیاز این صنعت از طریق واردات تامین می شود.
آقای پیرمحمدی خودروهای وارداتی را با خودروهای « ب ا ک ی ف ی ت» داخلی یکی می دانند؟!
مدیرعامل ساپکو میافزاید: هم اکنون ایران خودرو با تمام قوا و در دل تحریم ها روزانه 2 هزار دستگاه خودرو تولید می کند.
اگر روزانه 2000 خودرو تولید می کنید که نمی کنید! در 5 روز کاری هفته می شود 10 هزار دستگاه و در 4 هفته می شود 40 هزار دستگاه؛ ولی این تعداد خودرو چرا برای آرامش بازار عرضه نمی شود، سوالی به جا است که باید پاسخ دهید؟
پیرمحمدی همچنین به برخی مشکلات این صنعت در حوزه ارز، مالیات و قانون کار اشاره و بر لزوم حمایت برای غلبه بر مشکلات صنعت خودرو تاکید کرد.
لب کلام همه ابن هزبنه ها را دولت و مشتریان از جیب خود بدهند و خودوساز فقط پول بگیرد!!!
وی در ادامه حیات بسیاری از صنایع را وابسته به صنعت خودرو اعلام کرده و می افزاید: در حال حاضر 70 درصد متقاضی صنعت فولاد و نزدیک به 50 درصد مشتری صنایع آلومینیوم، مس و پتروشیمی ها صنعت خودرو است و در صورتی که این صنعت متوقف شود تمام این صنایع ضربه خواهند خورد.
لطفا در مورد میزان بدهی این صنعت حیاتی کشور (خودرو) به صنایع فولاد، آلومینیوم، مس و پتروشیمی نیز بفرمایید و البته این نکته ضروری که پول فروش ماشین ها اگر برای خرید مواد اولیه نرفته؛ پس در جیب کدام بزرگوار جا خوش کرده است؟
به گفته مدیرعامل ساپکو، در صورتی که چرخ صنعت خودرو به معنای واقعی به حرکت درآید این جریان موجب تحرک بسیاری از صنایع داخلی خواهد شد.
به هر حا صنعت خودرو و صنعت قطعه کشور مشکلات بسیاری دارند اما قرار نیست این مشکلات از جیب مصرف کننده مرتفع گردد و اگر دوستان به خود کمی زحمت داده و کمی استراتژی و مدیریت را چاشنی کرهای خود کنند، شاید وضعیت ایاشن نیز بهتر شود.
اما جناب پیرمحمدی؛ تا په زمانی قرار است هزینه ریخت و پاش ها و سوء مدیریت های صنایع خودرو و قطعه را مردم جبران کنند؟!!!
محمد علی رفیعی
حالا باید ببینیم کی نوبت اینا میشه
مرسی از توجهتون به درد مردم