April 2024 18 / پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۳۱۴۷۶
۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۲
0
ایران خودرو و سایپا قصد دارند به زودی و در این هفته فروش فوق‌العاده محصولات خود را با ساز و کار جدید انجام دهند.

شرایط فروش فوق‌العاده ایران خودرو و سایپا

به گزارش پول نیوز، اخیرا تصمیمات جدیدی برای بازار خودرو و وضعیت فروش‌ها صورت گرفت. در این میان یکی از این تصمیمات فروش خودرو توسط کارخانه‌ها با قیمت‌های جدید شورای رقابت است. ضمن این که ضوابط گوناگونی برای حذف دلالان در نظر گرفته شده است و فروش به صورت قرعه‌کشی خواهد بود. بدین صورت که مشتریان در هنگام ثبت‌نام مبلغی به صورت پیش پرداخت واریز می‌کنند و اگر در قرعه‌کشی خودرو به آن‌ها رسید باید تکمیل پرداخت انجام دهند و در غیر این صورت مبلغ واریزی به مشتریان باز می‌گردد. حال آنطور که اعلام شده دور اول فروش‌های فوق‌العاده دو خودروساز بزرگ یعنی ایران‌خودرو و سایپا قرار است به زودی انجام شود.


چه تعداد خودرو فروش فوق‌العاده می‌شود؟


روز گذشته حسین مدرس خیابانی سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت درباره جزییات پیش‌فروش‌ها به نکاتی اشاره کرد. مدرس خیابانی با تشریح ضوابط فروش ۲۵ هزار دستگاه خودرو در روز عید سعید فطر گفت: شرایط خاصی در ضوابط فروش و اولویت‌های تحویل در نظر گرفته شده تا بتوان خودرو را تنها به مصرف‌کنندگان واقعی فروخت و تقاضای کاذب را حذف کرد.

وی ادامه داد: وزارت صنعت، معدن و تجارت در راستای اجرای سیاست‌های دولت، برنامه‌ریزی‌های منسجمی را برای ساماندهی بازار خودرو طراحی کرده که محور اصلی آن افزایش تولید به منظور پاسخگویی بهینه به تقاضای موجود در بازار است، اما در کنار آن، با مجموعه سیاست‌های تعریف شده، نظارت کافی صورت خواهد گرفت تا علاوه بر ساماندهی موضوع ثبت‌نام فروش و تحویل، زمینه برای عرضه مستقیم محصولات به مصرف‌کنندگان واقعی و حذف تقاضای کاذب از بازار خودرو نیز فراهم شود.

مدرس خیابانی به تعداد خودروهایی که قرار است پیش‌فروش شود چنین اشاره کرد: بر اساس سیاست گذاری‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت و هماهنگی به عمل آمده با خودروسازان، فروش ویژه ۲۵ هزار دستگاه خودرو شامل ۱۵ هزار دستگاه خودروهای گروه صنعتی ایران خودرو و ۱۰ هزار دستگاه خودروهای تولیدی گروه خودروسازی سایپا، در ایام عید سعید فطر انجام می‌شود.


شرایط ثبت‌نام چیست؟


سرپرست وزارت صمت افزود: در این دوره از فروش‌های خودروسازان، شروط محکمی برای ثبت‌نام‌کنندگان در نظر گرفته شده که بر اساس آن، ثبت‌نام‌کنندگان علاوه بر شرایط اختصاصی، نباید ظرف ۳۶ ماه گذشته هیچ‌گونه خودرویی خریداری کرده و پلاک فعال به نام خود داشته باشند.

وی با تاکید بر سیاست وزارت صمت مبنی بر حذف دلالان از بازار خودرو و توجه ویژه نسبت به فروش خودرو به مصرف‌کنندگان واقعی تصریح کرد: پیش‌ ثبت‌نام و به روز آوری اطلاعات از روز یکشنبه ۴ خردادماه به مدت ۱۰ روز ادامه خواهد داشت و در نهایت ثبت نام قطعی از طریق سایت فروش خودروسازان به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت، ضمن اینکه شرایط سخت‌گیرانه‌ای در ضوابط فروش و اولویت‌های تحویل در نظر گرفته شده تا بتوان خودرو را تنها به مصرف‌کنندگان واقعی فروخت.

مدرس خیابانی با بیان اینکه مراحل قرعه کشی با حضور مراجع نظارتی توسط خودروسازان صورت خواهد گرفت و اسامی منتخبان در این فرآیند نیز به صورت رسمی منتشر خواهد شد، گفت: ضوابط فروش به گونه‌ای تعیین شده که به هیچ عنوان خریدار خودرو، حق فروش وکالتی را نداشته و خودروی فروخته شده نیز قابل صلح به دیگران نیست.

وی اظهار کرد: در عین حال، هر خودروی صفر کیلومتری که در فرآیند فروش تحویل مشتری می‌شود، حداکثر باید ظرف مدت سه ماه برای استفاده از گارانتی به خودروسازان مراجعه کند، در غیر این صورت خودرو مصداق احتکار محسوب شده و برخوردهای قانونی با آن صورت می‌گیرد.

مدرس خیابانی تاکید کرد: علاوه بر ضوابط فروش که به صورت شفاف در زمان ثبت‌نام بر روی سایت خودروسازان درج شده و متقاضی باید در هر یک از مراحل، ضوابط در نظر گرفته شده برای فروش را در سامانه خوداظهاری کند.


۷ محصول سایپا و ۴ محصول ایران‌خودرو


مدرس خیابانی گفت: ۷ محصول سایپا و ۴ محصول ایران خودرو در این فروش عرضه می‌شوند، ضمن اینکه سند در رهن کارخانه باقی خواهد ماند و در عین حال، فروش وکالتی خودرو نیز متوقف خواهد شد که به این منظور، هماهنگی‌های لازم با قوه قضاییه، دادستانی کل کشور و سازمان ثبت اسناد صورت خواهد پذیرفت.


جزئیات بیشتر از زبان دو خودروساز


در فروش فوق‌العاده ایران‌خودرو محصولات پرتیراژ قرار دارد و این کار برای حذف دلالان و کنترل بازار صورت می‌گیرد. خودروها نیز ظرف مدت 3 ماه به دست مشتریان خواهد رسید.
این طرح از روز چهارشنبه این هفته آغاز می‌شود و به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت. با پایان مهلت یک هفته‌ای و ثبت نام تمامی متقاضیان، با استفاده از سازو کار قرعه کشی در حضور نهادهای نظارتی، ثبت نام‌کنندگان نهایی مشخص خواهند شد. پس از گذشت ۷۲ ساعت از اتمام دوره زمانی ثبت نام فهرست اسامی انتخاب شدگان از سایت ایران خودرو و همچنین ارسال پیامک به مشتریان اطلاع رسانی خواهد شد.

مشتریان انتخاب شده ملزم خواهند بود تا ظرف مدت ۴۸ ساعت اقدام به تکمیل وجه از طریق سایت فروش اینترنتی محصولات ایران خودرو کنند. وجوه متقاضیانی که جزو ثبت نام‌کنندگان نهایی نیستند نیز ظرف مدت ۷ روز عودت خواهد شد. تحویل خودرو نیز تا حداکثر سه ماه از زمان تکمیل وجه انجام خواهد شد.

خریداران باید شرایطی را داشته باشند تا بتوانند در این فروش فوق‌العاده شرکت کنند. اختصاص یک دستگاه خودرو به هر شماره ملی، عدم خرید خودرو در ۳۶ ماه اخیر از ایران خودرو و سایپا، دارا بودن سن حداقل ۱۸ سال و ارائه گواهینامه رانندگی لحاظ خواهد شد.

از سوی دیگر به منظور حذف دلالان از فرآیند فروش، هیچ گونه سود مشارکتی به وجوه پرداختی تعلق نخواهد گرفت و در صورت عدم مراجعه مشتری به نمایندگی پس از گذشت سه ماه از تحویل، گارانتی خودرو ابطال خواهد شد. در رهن بودن سند خودرو به مدت یک سال از مصوبات فروش فوق العاده است.
پیش ثبت نام از روز یکشنبه ۴ خرداد آغاز می‌شود و ضروری است متقاضیان قبل از ورود به سایت فروش ایران خودرو در روز چهارشنبه هفتم خردادماه، دارای کد کاربری و رمز عبور باشند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: