April 2024 18 / پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۳۱۶۲۱
۰۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۸
0
همزمان با عرضه 12 درصد از سهام شرکت زرماکارون به عنوان لیدر صنعت تولید ماکارونی در کشور مدیرعامل این شرکت از افزایش 65 درصدی تولید و فروش آن خبر داد.

به گزارش پول نیوز، محسن امینی مدیر عامل و عضو هیات مدیره زرماکارون با بیان اینکه تضمین امنیت و تامین نیاز غذایی مردم همواره به عنوان رسالت اصلی این شرکت به شمار رفته است گفت: شرکت زر ماکارون به عنوان بزرگترین بخش خصوصی فعال در این حوزه از سال96 با افزایش ظرفیت تولید خود در حوزه ماکارونی به بیش از 450 هزار تن در سال ظرفیت بالایی برای تبدیل گندم به عنوان یک محصول استراتژیک به محصولاتی با ماندگاری بالا ایجاد کرده است.



امینی در خصوص بودجه پیش بینی شده گروه زر در سال 99 تصریح کرد: در نظر داریم در سالجاری تولید خود را با استفاده از ظرفیت تولید موجود ( 456 هزار تن در سال) به بیش از 65 درصد افزایش دهیم.



وی افزود: درهمین راستا با تولید بیش از 300 هزار تن انواع محصولات ماکارونی و پاستا در سطح کشور و در صورت رفع نیازهای داخلی؛ درصدد هستیم تا با گسترش فعالیت های صادرات این شرکت در بازارهای بین المللی؛ سود مناسبی را عاید سهامداران شرکت کنیم .



مدیرعامل زرماکارون در خصوص روند ارزش گذاری صورت گرفته این شرکت با وجود برنامه های توسعه ای آن گفت : بودجه مورد قبول بورس و شرکت مشاور در گزارش ارزش گذاری با میزان 245000 تن محتاطانه فرض شده که طبیعی است.

امینی با اشاره به شرایط بسیار خوب گروه زرماکارون به لحاظ نقدینگی موجود و پیش خرید مواد اولیه ( گندم مورد نیاز )گفت : امید می رود با پذیرش بزرگترین واحد پالایشگاه غلات کشور در بازار سرمایه و کسب سود مطلوب در اولین حضور مستقیم در این بازار بتوانیم درمسیر شفافیت؛ جلب اعتماد عموم سرمایه گذاران و توسعه گام برداریم.

امینی همچنین در خصوص میزان سود شرکت درسال 98 تصریح کرد: پس از کشف قیمت در بورس و عرضه اولیه سهام شرکت زر ماکارون مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت در مهلت های قانونی برگزار خواهد شد و در صورت موافقت سهامداران در نظر است تا سود قابل توجهی را تقسیم کنیم.

مدیر عامل زرماکارون با بیان اینکه در حال حاضر کل تولید گندم در حدود 13 میلیون تن در سال است که 85 درصد از آن در غالب نان و 15 درصد مابقی در سایر محصولات مصرفی خانوار مصرف میشود گفت: با توجه به محدودیتهای آرد به عنوان محصول میانی از حیث ماندگاری سهم محصولات تبدیلی مثل ماکارونی و پاستا در سبد خانوار مردم با واقعی سازی قیمت آرد و نان افزایش خواهد یافت.



وی افزود: در همین راستا، ماکارونی و پاستا به عنوان محصولاتی با ویژگی هایی از قبیل کالری بالا و سازگاری با ذایقه مردم ؛این قابلیت را دارد تا با ماندگاری بالا نسبت به نان نقشی مهم در امنیت غذایی آحاد مردم ایفا کند.



گفتنی است فردا (چهارشنبه۷ خرداد) ۱۲درصد از سهام شرکت زر ماکارون با مجوز بورس در بازار دوم عرضه خواهد شد و بر این اساس روز چهارشنبه ۱۹۲ میلیون سهم از مجموع ۱۶۰۰ میلیون سهم این شرکت قابل عرضه خواهد بود به‌طوری که حداکثر سهام قابل خریداری توسط هر شخص حقیقی و حقوقی ۱۵۰ سهم با دامنه قیمت در ثبت سفارش از مبلغ ۴۳ هزار ریال تا ۴۵ هزار و۵۰۰ ریال خواهد بود.


در این میان ۱۰درصد از سهام مزبور در روز عرضه اولیه سهم عموم سهامداران بوده و ۲درصد دیگر معادل ۳۲میلیون سهم نیز به صندوق‌های سرمایه‌گذاری اختصاص یافته است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: