یک کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با پول نیوز مطرح کرد:
کد خبر: ۳۳۱۷۰۷
۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۵
۲
امروز بازار روند بازگشت خود به مسیر رشد را با لیدری «شبندر» و «شپنا» آغاز کرد.

مهدی بیات‌منش کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار پول نیوز ضمن بیان مطلب فوق گفت: در مواقعی که بازار با ریزش و اصلاح رو به رو  می شود، تعدادی سهام از سوی تحلیلگران بازار به عنوان سهم شاخص در نظر گرفته شده و به محض رشد این سهام سیگنال رشد کل بازار دریافت می شود.

 

وی ادامه داد: سهم «شپنا» و «شبندر» به عنوان سهم شاخص در این دوره از سوی تحلیلگران معرفی شده بودند که خوشبختانه امروز این دو سهم صف خرید شدند و این سیگنال خوبی برای بازار است.

رشد مجدد بازار با لیدری پالایشی ها

 

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به حضور پالایشی ها در دومین صندوق مالی دولتی ETF گفت: در این صندوق قرار است سهام پالایشی ها عرضه شود از این رو بسیاری از فعالان بازار سرمایه در انتظار سیگنال حمایتی دولت از این سهام در روزهای اخیر بودند که گویا این مهم نیز محقق شد.

 

وی تاکید کرد: خوشبختانه در آخرین روز بازار بیشتر سهام به حالت رشد و تشکیل صف های خرید برگشتند و این مهم نوید روزهای خوبی را در هفته آینده برای بازار سرمایه می دهد.

 

بیات منش با اشاره به این مطلب که امروز بسیاری از سهام قرمز شده در روزهای گذشته، به صف خرید نشستند افزود: برای ادامه روند مثبت بازار سرمایه در روزهای آینده نیاز است تا دولت کمی در عرضه و فروش سهام دولتی مدیریت بیشتری به خرج دهد و با کنترل بیشتری سهام خود را به بازار تزریق نماید.

 

وی با جدی دانستن خطر فروش سهام عدالت در شرایط فعلی بازار گفت: بسیاری از دارندگان سهام عدالت در انتظار دریافت مجوز فروش سهام خود هستند و این یک خطر جدی برای بورس است زیرا بازار سرمایه در حال حاضر نقدینگی کافی برای این حجم سهم را ندارد و اگر دولتی ها این مهم را مدیریت نکنند یک بازی باخت-باخت رخ خواهد داد.

 

این کارشناس بازار سرمایه خاطرنشان کرد: اگر سهام عدالتی ها قصد فروش کنند یعنی ایجاد صف های فروش در مجموعه هایی که سهامشان در قالب سهام عدالت در دستان مردم رار دارد و این یعنی خم شدن کمر بازار که به نفع هیچ کس نیست؛ نه دولت و نه سهامداران!

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: 0
در انتظار بررسی: 0
انتشار یافته: ۲
نظرات بینندگان
مجید
-
14:49 - 1399/03/07
آقا یعنی بریم سهام پالایشی بخریم؟
دمه شما گرم
صادقی
Iran, Islamic Republic of
14:50 - 1399/03/07
یعنی سهام باز رشد داره یعنی امیدوار باشیم؟
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: