April 2024 24 / چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۳۱۸۲۲
۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۳
0
سخنگوی شورای نگهبان اعلام کرد که 9 طرح مصوب مجلس شورای اسلامی در شورای نگهبان تایید شد.
به گزارش پول نیوز، عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری خود که صبح امروز برگزار شد، اظهار داشت: برخی مصوبات مجلس شورای اسلامی به دلیل اینکه واجد فوریت بود در زمان خود اعلام شده‌اند.

وی درباره جزئیات مصوبات تایید شده از سوی شورای نگهبان افزود: تعداد 9 مصوبه با توجه به رفت و برگشت‌ها بین مجلس و شورای نگهبان، بررسی و ایرادات آن برطرف شد و نهایتا عدم مغایرت آنها با شرع و قانون اساسی اعلام شد.

کدخدایی در ادامه عنوان کرد: همچنین ایرادات لایحه کمک به ساماندهی پسماندهای عادی با مشارکت بخش غیر دولتی پس از دو نوبت رفت و آمد، برطرف و به مجلس ارسال شد.

** تایید مصوبه مقابله با اقدامات رژیم صهیونیستی
وی طرح استفساریه بند الف ماده 103 قانون مدیریت خدمات کشوری را از دیگر مصوبات تایید شده شورای نگهبان خواند و تصریح کرد: طرح استفساریه قانون الحاق یک ماده برای تعیین تکلیف معلمان حق التدریس نیز تایید شد. همچنین طرح دو فوریتی مقابله با اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی علیه صلح و امنیت نیز بررسی شد و از آنجایی که واجد بار مالی نیست، عدم مغایر با شرع و قانون اعلام شد؛ البته یک تذکر بابت استفاده از واژه های غیر فارسی داده شد.

**کاهش مجازات حبس تایید شد
سخنگوی شورای نگهبان در ادامه سخنانش بیان کرد: طرح کاهش مجازات حبس تعزیری که ایراداتی داشت که مجلس محترم ایرادات را برطرف کرد و عدم مغایرت آن نیز اعلام شد.

وی در همین زمینه اضافه کرد: این طرح در شرایط کرونایی این روزها می‌تواند کمک‌کننده باشد.

کدخدایی طرح دو فوریتی اصلاح برخی قوانین راجع به انتخابات‌ ریاست جمهوری، مجلس و شوراهای اسلامی را دارای ایراداتی خواند و گفت: این طرح به مجلس اعاده شده است.

وی تصریح کرد: در زمینه لایحه ایجاد مناطق آزاد تجاری - صنعتی سرخس، دوغارون و مازندران نیازمند اخذ گزارش‌های بیشتری هستیم. قرار شد بعد از رفع ابهامات و دریافت گزارش نهادها، نظر نهایی اعلام خواهد شد.

** هنوز ابهاماتی درباره حذف 4 صفر وجود دارد

سخنگوی شورای نگهبان همچنین درباره نظر شورای نگهبان درباره لایحه حذف چهار صفر از پول ملی کشور اظهار داشت: به علت اهمیت لایحه حذف چهار صفر از پول ملی از رئیس کل بانک مرکزی به جلسه شورای نگهبان دعوت شد که پس از حدود یک ساعت توضیح در این باره، به پرسش های اعضای این شورا نیز پاسخ داد.

وی اظهار افزود: هنوز ابهاماتی در این باره وجود دارد که باید رفع شود و پس از رفع ابهامات اعلام نظر می کنیم.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: