محصولات «کمنگنز» در مشت «ذوب»؛
کد خبر: ۳۳۲۲۶۹
۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۳
0
در حالی که شاهد رشد قابل توجه سودآوری «کمنگنز» در سال قبل بودیم اما؛ نکته جالب توجه این است که برخلاف آن که بیشترین فروش به «ذوب» انجام می شود اما؛ بیشترین درآمد از محل سایر شرکت ها تأمین می شود.

به گزارش واحد تحلیل و ارزیابی پول نیوز (تاپ)، شرکت «معادن منگنز ایران» در سال 98 با رشد 112 درصدی به ازای هر سهم 3040 ريال سود ساخت.

 

شرکت در نظر دارد 30 درصد از سود تحقق یافته معادل 912 ريال را به عنوان سود نقدی در مجمع سالانه پیش‌رو بین سهامداران خود تقسیم کند. پرداخت سود نیز از ابتدای شهریور ماه آغاز می شود.

 

این شرکت توان تأمین 50 درصد از نیاز داخل به سنگ منگنز را تولید کند و در حال حاضر، با برخورداری از 4 میلیون تن ذخیره قطعی، بزرگترین معدن سنگ منگنز در خاورمیانه به شمار می رود و با تولید 87 هزار تن سنگ منگنز دانه بندی شده در سال 98، خود را به عنوان بزرگترین تولیدکننده منگنز در ایران و خاورمیانه معرفی کرد.

 

مهمترین مشتری محصولات این شرکت، «ذوب آهن اصفهان» است. از 91 هزار تن محصول فروش رفته در سال 98، بالغ بر 53 درصد مربوط به سفارشات شرکت «ذوب آهن اصفهان» است.

 

با همه این اوصاف، بیشترین درآمد شرکت از محل سایر سفارش ها تأمین شد. در واقع، «کمنگنز» در سال 98 بیش از یک هزار میلیارد ريال درآمد فروش کسب کرد که فقط 28 درصد آن مربوط به فروش به شرکت «ذوب آهن اصفهان» است و 72 درصد دیگر، از محل فروش به سایر شرکت ها به دست آمد.

 

بنابراین، می توان چنین نتیجه گرفت که نرخ فروش محصولات به «ذوب آهن اصفهان» کمتر از سایر شرکت ها است. در چنین شرایطی، تغییر نرخ فروش به این شرکت می تواند تغییر قابل توجهی در حاشیه سود ایجاد کند.

 

لازم به ذکر است که «کمنگنز» برنامه تولید 89 هزار تن محصول و فروش 90 هزار تن را برای سال 99 پیش بینی کرده است.

 

طرح احداث کارخانه تولید فروسیلیکو منگنز نیز در دست بررسی است تا در صورت داشتن توجیه اقتصادی، طرح آن وارد مدار ساخت و راه اندازی شود.

 

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: