کد خبر: ۳۳۲۵۱۰
۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۰
0
عناب میوه ای است که اکثر ما آن را به صورت خشک شده دیده ایم و معمولا آن را به عنوان میوه مصرف نکرده ایم، ولی این گیاه سرشار از خاصیت، مواد مغذی و سالم برای بدن است. عناب را می توان به صورت خشک شده و تازه یا آبمیوه آن را مصرف کرد و یا به صورت پودر با پودر سنجد ترکیب کرد و از خواص آن بهره برد. به هر طریقی که عناب را مصرف می کنید، باید بدانید که این گیاه خواص آنتی اکسیدانی بالایی دارد و مصرف آن در رژیم غذایی فواید زیادی برای سلامتی دارد.

عناب و خواص بی نظیر ان در کاهش وزن

 به گزارش پول نیوز ،عناب میوه ای است که اکثر ما آن را به صورت خشک شده دیده ایم و معمولا آن را به عنوان میوه مصرف نکرده ایم، ولی این گیاه سرشار از خاصیت، مواد مغذی و سالم برای بدن است. عناب را می توان به صورت خشک شده و تازه یا آبمیوه آن را مصرف کرد و یا به صورت پودر با پودر سنجد ترکیب کرد و از خواص آن بهره برد. به هر طریقی که عناب را مصرف می کنید، باید بدانید که این گیاه خواص آنتی اکسیدانی بالایی دارد و مصرف آن در رژیم غذایی فواید زیادی برای سلامتی دارد.

 


عناب و درمان بی خوابی

jujube-and-weight-loss-3

افرادی که با مشکل بی خوابی روبرویند و از کیفیت کم خواب رنج می برند، می توانند عصاره عناب را استفاده کنند، چرا که ترکیبات موجود در عناب می توانند بدن را آرام کنند و به خواب عمیق شما کمک کنند و اگر عصاره آن در دسترس نیست می توانید قبل از خواب چند عدد عناب میل کنید.


عناب و تنظیم گردش خون

 

jujube-and-weight-loss-4

عناب حاوی مقادیر قابل توجهی آهن و فسفر است که از ترکیبات اصلی تشکیل دهنده سلول های خون در بدن هستند. افرادی که مبتلا به بیماری کم خونی هستند علایمی همچون ضعف ماهیچه، خستگی و ضعف، سوء هاضمه، سرگیجه و اختلال در عملکرد های شناختی مغز تجربه می کنند و می توانند با مصرف عناب کمبود آهن و فسفر خون را جبران کنند و در نتیجه به افزایش جریان و گردش خون در بدن کمک کنند.


عناب و تقویت استخوان ها

 

جدول ارزش غذایی

این ماده شفابخش همانطور که گفته شد منبعی غنی از فسفر، آهن و کلسیم است که برای سلامتی استخوان ها و استحکام آن ها مفید است. اگر با مشکل پوکی استخوان دست و پنجه نرم می کنید می توانید عناب را در رژیم غذایی خود قرار دهید.


عناب و کاهش وزن

 

jujube-and-weight-loss-5

عناب کالری کم و فیبر بالایی دارد و همین مساله وی را به ماده ای مناسب برای کاهش وزن تبدیل کرده است، از طرفی مصرف آن در رژیم غذایی می تواند به شما احساس سیری بدهد و شما را مدت زمان بیشتری سیر نگه دارد و در نتیجه فاصله زمانی بین وعده های غذاییتان افزایش یابد. می توانید از عناب به عنوان اسنک استفاده کنید و از اضافه وزن بیشتر جلوگیری کنید.


عناب و سیستم ایمنی بدن

 

جدول ارزش غذایی 1

خواص آنتی اکسیدانی، ویتامین A، C و سایر ترکیبات موجود در عناب، وی را به ماده ای ضروری برای بهبود سیستم ایمنی بدن تبدیل می کند. این ترکیبات آنتی اکسیدانی می توانند با رادیکال های آزاد در بدن مقابله کنند و از بدن در مقابل بیماری ها محافظت کنند، همچنین ویتامین C می تواند به افزایش تولید گلبولهای سفید خون کمک کنند و در نتیجه سیستم ایمنی بدن را بهبود بخشد. همین مساله به عناب خاصیت ضد سرطانی می دهد، و بهتر است برای پیشگیر از سرطان آن را در رژیم غذایی خود قرار دهید.

 


عناب و کاهش استرس و اضطراب

jujube-and-weight-loss-2

ترکیبات موجود در عناب به رفع اضطراب بدن کمک کرده و نقش آرام بخش را برای بدن دارند، استفاده از روغن عناب در ماساژ درمانی و یا مصرف آن به صورت خشک و تازه می تواند اختلالات هورمونی و استرس های شما را برطرف کند.


عوارض مصرف عناب

جدول ارزش غذایی 2

اینکه عناب میوه ای شفابخش است در آن شکی نیست ولی همانند سایر مواد غذایی مصرف بیش از حد آن می تواند سلامتی فرد را به خطر بیاندازد و عوارض زیر را برای فرد به دنبال داشته باشد؛

 

مصرف بیش از حد آن می تواند منجر به نفخ معده و روده شود،
عناب سرشار از قند است به همین دلیل برای افراد دیابتی مناسب نیست،
پوسیدگی دندان،
افرادی که مشکل سوء هاضمه مزمن، یبوست، درد دندان، خلط و سرفه و ... را دارند بهتر است از عناب که میوه ای شیرین و گرم است استفاده نکنند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: