افزایش بهای تولید کشنده درآمدها؛
کد خبر: ۳۳۲۵۲۶
۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۴
0
در حالی که درآمدهای «شسپا» در سال قبل رشد مطلوبی داشت اما؛ افزایش هزینه ها مجالی برای ثبت ارقام تازه در مقابل سود خالص را نداد.

به گزارش واحد تحلیل و ارزیابی پول نیوز (تاپ)، شرکت «نفت سپاهان» سال 98 را با ثبت رشد اندک 9 درصدی در سودسازی به پایان رساند و به ازای هر سهم 1695 ريال سود ساخت.

 

بر اساس این گزارش، درآمدهای عملیاتی شرکت رشد 55 درصدی داشت اما؛ افزایش 80 درصدی بهای تمام شده سرعت رشد سودآوری را گرفت و سود ناخالص فقط 7 درصد افزایش یافت.

 

عملکرد «شسپا» در امر فروش قابل قبول بود؛ چرا که علاوه بر بهبود نرخ ها، مقدار فروش نیز رشد 21 درصدی را تجربه کرد. با این اوصاف، هیئت مدیره شرکت برخلاف سایر شرکت ها، برای سال 99 پیش بینی افت مقداری فروش و از آن مهمتر، کاهش مبلغ فروش محصولات به 45 هزار و 473 میلیارد ريال شده است. درآمد سال 98 بیش از 47 هزار میلیارد ريال بود.

 

 لازم به ذکر است که «شسپا» پروژه توليد روغن فرايند تصفيه شده (TDAE) با سرمایه گذاری 284 هزار یورویی و همچنین، پروژه وکس تصفيه شده(FRW) با هزینه 1.5 میلیون یورویی در دست اجرا دارد که تا پایان سال 99 به طور کامل به بهره برداری می رسد. پروژه ساخت پايانه صادراتي در بندرعباس، از دیگر طرح های شرکت است که در سال 1400 مورد استفاده قرار می گیرد.

 

در سال 98 بالغ بر 779 میلیارد ريال سود تسعیر ارز عاید شرکت شد و البته از سوی دیگر، 145 میلیارد ريال زيان ناشي از تسعير دارایی ها و بدهي‏هاي ارزي عملياتی به ثبت رسید.

 

در فرایند غیرعملیاتی، 849 میلیارد ريال درآمد سرمایه گذاری ها و 47 میلیارد ريال نیز درآمد متفرقه شناسایی شد.

 

روند سودآوری «شسپا» در سال 97 جهش بلندی کرد و فاصله بسیار زیادی از سال های  قبل گرفت. در سال 98 نیز به روند صعودی خود، هر چند آرام، ادامه داد.

شسپا

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: