April 2024 23 / سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۳۲۵۶۴
۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۰
0
حجم باربری ریلی بین چین و اروپا در سال جاری از مسیر روسیه موسوم به "جاده ابریشم جدید" نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۵ درصد رشد کرده است.

 

رشد 35 درصدی حجم باربری ریلی جاده ابریشم جدید

به گزارش  پول نیوز ، حجم باربری ریلی بین چین و اروپا از مسیر روسیه موسوم به "جاده ابریشم جدید" نسبت به مدت مشابه سال گذشته 35 درصد رشد کرده است.

 

بر اساس این گزارش، از ژانویه تا مه سال 2020، کل حجم باربری ریلی در این مسیر حدود 167 هزار کانتینر 20 فوتی بوده است. در ماه مه نیز این رقم 47700 کانتینر یا 1.8 برابر بیشتر از مدت مشابه سال گذشته بود.

 

این آمار توسط الکسی شیلو، معاون مدیر کل راه آهن روسیه و رئیس مرکز خدمات حمل و نقل شرکتی طی یک کنفرانس ویدئویی بین مقامات روسی و چینی در مورد حمل و نقل ریلی اعلام شد.

 

وی گفت: تقاضا برای حمل و نقل ریلی بین آسیا و اروپا افزایش یافته است. این امر مزایای استفاده از حمل و نقل ریلی یعنی پایداری، قابلیت اطمینان، امکان تولید و دوستی با محیط زیست را جذاب‌تر می‌کند و باید از آن‌ها برای حفظ و افزایش جریان باربری ریلی استفاده کرد.

 

طی روزهای اخیر، شرکت راه آهن روسیه از افزایش ترافیک ترانزیت در شبکه ریلی خود خبر داد. در پنج ماه نخست امسال 278 هزار کانتینر در این کشور انتقال یافتند که 18 درصد بیشتر از مدت مشابه سال 2019 است.

 

این شرکت همچنین اعلام کرد که به طور مداوم مسیرهای حمل و نقل ترانزیتی خود را توسعه می‌دهد. راه آهن روسیه تاکید کرد: بر اساس برنامه سرمایه‌گذاری امسال، با وجود بدتر شدن اوضاع اقتصادی، همه کارهای مربوط به ترافیک ترانزیت بار تا حد امکان طبق پیش بینی ادامه خواهد یافت.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: