April 2024 23 / سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۳۲۹۷۴
۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۰
۲
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری از نهایی شدن افزایش 50 درصدی کمک هزینه عائله مندی و حق اولاد بازنشستگان و وظیفه بگیران مشترک این صندوق خبر داد.

به گزارش پول نیوز، دکتر اکبر افتخاری با اعلام این خبر گفت: با توجه به اینکه ردیف اعتباری این موضوع از سال 92 به صندوق بازنشستگی کشوری واگذار شده و متولی پرداخت این صندوق است، این کمک هزینه همه ساله براساس ضرایب مصوب هیات دولت افزایش یافته و برای سال جاری نیز در ابتدا 15 درصد افزایش یافت.

 

وی تصریح کرد: از آنجایی که براساس تبصره چهار ماده 109 قانون مدیریت خدمات کشوری که طبق آن مقرر شده «کمک هزینه عائله مندی و اولاد بازنشستگان و وظیفه بگیران معادل شاغلین افزایش می یابد» و امسال اعتبارات فصل دهم این قانون در مورد شاغلین با افزایش 50 درصدی روبرو بوده، به تبع درباره بازنشستگان نیز مصداق داشت.

افزایش ۵۰ درصدی حق عائله مندی و اولاد بازنشستگان کشوری

افتخاری اظهار داشت: برهمین اساس، طی هفته های اخیر این مساله در کمیته ویژه همسان سازی حقوق و مزایای بازنشستگان کشوری که با حضور نمایندگان صندوق، تعدادی از روسای کانون های بازنشستگی و رئیس سازمان برنامه و بودجه به صورت هفتگی برگزار می شود، این موضوع مطرح و در نهایت با مساعدت سازمان برنامه و بودجه کشور، موافقت شد تا 50 درصد افزایش ضریب کمک هزینه عائله مندی و حق اولاد برای بازنشستگان و وظیفه بگیران کشوری نیز اجرایی شود.

 

وی با بیان اینکه اعتبار مشخصی از سوی سازمان برنامه و بودجه به این امر اختصاص یافته است، گفت: با تلاشهای صورت پذیرفته و ارائه مستندات قانونی لازم و موافقت سازمان برنامه و خزانه کل کشور قرار شده تا حق عائله مندی و اولاد با افزایش های قانونی که عنوان شد، از ابتدای فروردین 99 محاسبه و در تیرماه به حساب عزیزان بازنشسته واریز شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: 0
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
15:05 - 1399/04/03
ظاهرا برخی دستگاههای اجرایی ابلاغ مصوبات را از طریق رسانه ها لازم الاتباع و الرام آور نمی دانند. لذا منتظر ابلاغ کتبی در قالب بخشنامه و آیین نامه هستند.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
21:25 - 1399/05/06
ایا حق اولاد وعایله مندی بازنشستگان کشوری که زیر نظر سازمان بازنشستگان است با دستگاه زیرربط فرق میکند
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: