کد خبر: ۳۳۳۱۰۰
۰۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۰
0
مرکز آمار ایران از افزایش ۵۰ درصدی تعداد دام سبک پروار شده در دامداری‌ها در بهار امسال خبر داد.

تعداد دام سبک پرواری 50 درصد افزایش یافت

 

به گزارش گروه بانک و بیمه پول نیوز مرکز آمار ایران اعلام کرد:در بهار امسال، تعداد ۲،۹ میلیون رأس گوسفند و بره و ۹۷۷ هزار رأس بز و بزغاله توسط دامداری‌های کشور پروار شده است که نسبت به فصل زمستان سال گذشته، به ترتیب ۵۰.۷ و ۴۴.۵ درصد افزایش یافته است. نتایج طرح آمارگیری اندازه‌گیری فصلی تعداد و تولیدات دام سبک در فصل بهار ۱۳۹۹ نشان می‌دهد که تعداد گوسفند و بره موجود در دامداری‌های کشـور در خرداد ۴۷،۳ میلیون رأس و تعداد بز و بزغاله ۱۷ میلیون رأس بوده است که نسبت به زمان مشابه سال قبل، به‌ترتیب ۰،۱ درصد افزایش و ۲.۹ درصد کاهش داشته است.

طبق یافته‌های دیگر این طرح آمارگیری، تعداد ۴،۸ میلیون رأس بره و ۲،۵ میلیون رأس بزغاله در فصل بهار سال ۱۳۹۹ در بهره‌برداری‌های پرورش‌دهنده دام سبک کشور متولد شده است که نسبت به فصل زمستان سال ۱۳۹۸، به ترتیب ۵۱،۵ و ۱۴.۷ درصد کاهش یافته است.


مقدار تولید شیر گوسفند و بز در فصل زمستان سال قبل نیز به‌ترتیب ۱۰۷،۷ و ۹۳،۳ هزار تن برآورد شده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: